Community posts

NSP

PE
pechan


0 comments

Ett tips är att titta närmare på den lilla svenska tillväxtraketen NSP. Bolaget har en mycket gedigen och kunnig ledning med mångårig erfarenhet från braschen i skrivande stund håller man på att bygga...

Ben, Borg och nästa vecka.

D4
d4d4fc7029b5


0 comments

Läste på en chattsida där någon fyndigt skrev: "Ben Bernanke sparkade Björnen i skrevet" och det var nog precis vad som hände igår. Mycket av kreditoron återstår förstås men det kanske rent av är bra...

Fonderna kommer in på måndag

3F
3ffe76d281c0


0 comments

Jag tror att institutionerna kommer in måndag och köper aktier för första gången sedan turbulensen började och att vi når 1200 för OMX. Vi kommer att öppna upp något för att stiga efterhand som alltfl...

Fed tar kreditoron på allvar

3F
3ffe76d281c0


0 comments

Dagen har hittils ägnats åt att läsa på kring det som händer kring kreditoron. Financial Times utgör grundbult i arbetet och har de senaste veckorna varit på. De har en särskild kolumn på hemsidan som...

2007-08-17

GL
glepar


0 comments

Mm, kortsiktigt ser det ut som jag gjorde rätt när jag sålde mina björnar igår. Tankade rätt mycket MSAB då också och lite mer Countermine. I morse skulle man knappast trott på plus i Sverige efter ME...

Fed sänker diskontot

DF
dfe1b9810e10


0 comments

Skapar utrymme för en skaplig återhämtning någon dag. USD/YEN återhämtar sig dessutom så om inget otrevligt händer i helgen finns chans för skaplig måndag morgon. Framförallt kan denna sänkning få li...

Kan inte låta bli...

CA
ca31f8aefb5e


0 comments

Stötte just på en kompis på stan som jobbar på en stor investmentbank i London som börjar på M.. och slutar på ..ynch. Han jobbar med strukturerad produkter. Han vittnade om att det är totalt stopp på...

Stabilisering på gång i USA?

D4
d4d4fc7029b5


0 comments

Saknar CNBC här nere i Sydfrankrike där jag är just nu men man kan se en del inslag på internet. Tycker att det ger bra känsla för läget och nu verkar det vara en stabilisering på gång eller är det ba...

Sommartävlingen!

FR
frefec


0 comments

En får tacka tävlingsledningen för uppmärksamheten av träffsäkerheten av analyserna. I övrigt en fortsatt tung dag på börsen idag, men glöm inte att efter regn kommer det någon gång sol förr eller se...

Små spik till frukost

DF
dfe1b9810e10


0 comments

Inget rally blev det igår som varade mer än fyra timmar. Bara till att likvidera sina positioner i inledningen av dagen och gå tillbaka till ritbordet. Känns som en botten ligger nära i tiden men var?...