Countermine och MSAB - Vad händer?
Som en service till mig själv och andra uppehåller jag händelselistor över både officiella och inofficiella händelser i aktierna Countermine (COUM) och Micro Systemation (MSAB) på NGM-listan. Här följ...
Som en service till mig själv och andra uppehåller jag händelselistor över både officiella och inofficiella händelser i aktierna Countermine (COUM) och Micro Systemation (MSAB) på NGM-listan. Här följ...
Insplanet levererade en mycket stark rapport för det andra kvartalet. Bolaget verkar nu vara tillbaka i gammal fin form efter det första kvartalets rekryteringsproblem.
Prevas är ett innovativt IT-företag med över 450 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Prevas är ledande i Norden inom affärsområdet inbyggda system. Detta är en marknad som visar en starkt ökande...
Jag räknade med en ganska snabb återhämtning redan i måndags. Idag ser vi tecken på ett ökat köpintresse från fonder och institutioner. För varje dag som går så känns det som om saker och ting rättar...
Starbreeze har arbetat med spelet The Darkness i snart tre år. De har satsat nästan allt på detta stora projekt. Av denna anledning kan man säga: går det bra för "The Darkness" så går det bra för Star...
Så vände då börsen upp igen på spekulation om räntesänkning från FED. Såg vartåt det barkade igår och sålde mina björnar med hyfsad vinst. Köpte Betsson för alla pengarna. Läste rapporten flera gånger...
Här kommer lite info från redeye.se-redaktionen. Förhoppningsvis redan den är veckan kommer vi att lansera ett creditsystem (bonussystem). Credit-poäng kommer att tilldelas aktiva användare på sajten....
Känns som läge för ytterligare nedgång. Tankade ännu fler björnar medan Stockholm fortfarande låg på plus på morgonen. MSAB backar nu i den allmäna nedgången. Känns som det är tufft att stiga för de f...
Rekylen i Guideline verkar nu vara avklarat och aktien börjar nu närma sig nya höjder inför det stundande avtalet som verkar närma sig med den befintliga samarbetspartnern i USA. Det har funnits en h...
Skatteverket föreslår att reavinstskatten på fastigheter sänks till 15 %. Detsamma borde gälla aktier högst 15 % skatt på rea och utdelning. Då skulle vi komma mer i linje med övriga EU.