Epicept - på tiden med en omvärdering?
Epicept har flera projekt i sen forskning och ett nyhetsflöde som kan gynna aktien 6 - 18 månader fram i tiden.
Epicept har flera projekt i sen forskning och ett nyhetsflöde som kan gynna aktien 6 - 18 månader fram i tiden.
...gör jag min debut som bloggskrivare här och i den virtuella världen samtidigt. Har inte bestämt mig hur aktivt jag kommer skriva här och får känna av hur det känns kontra alla aktiva forum. Ha de...
Har efter den senaste lilla revanchen indexmässigt som har följt det stora "raset", som min portfölj i och för sig har klarat sig bra igenom, minskat ner andelen aktier i portföljen markant. Största i...
Har tagit en lång paus från analysarbetet. Välbehövligt vila för att samla nya krafter. Jag har tittat på två aktier på börsen som jag tycker är mycket intressant. Funderar skriva om två aktier, Astr...
Ny version: Lite svalare idag men 37 grader igår här på Franska rivieran och det går väl an på stranden när man kan svalka sig i havet men annars är det lite i mastigaste laget. Ska faktiskt bli skön...
efter gårdagens börsfall i Usa. Hoppas och tror att vi inte behöver vara riktigt lika fixerade vid den amerikanska styrräntan som jänkarna själva. MSAB vände äntligen upp idag igen. Raset efter Q2-ra...
Läste nyheterna om Riksbankens intresse för räntehöjningarna. Jag tycker det är onödigt att höja räntan för att dämpa inflationen. Om ränteavdraget sänks till 15-20%, och skatten på kapitalinkomster...
MSAB rasade kraftigt efter Q2-rapporten. Detta berodde på att marknader med mycket goda marginaler i huvudsak köpte i Q1 medan marknader med sämre marginaler köpte i Q2. Sanningen ligger någonstans mi...
Fredrik Samuelsson är nu vår elfte certifierade användaranalytiker. Fredrik har skriver kort, koncist och bra. Att han har varit träffsäker också gör inte saken sämre. Hans analys av Empire har i dags...
Vaknade ganska tidigt på morgonen. Solen skiner vackert över takåsarna. Man blir glad i själen när man ser fåglarna flyga i luften. De har det bra för de slipper tänka på börsmarknaden. Läste om att...