Community posts

Ben Bernanke mer trovärdig

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Hoppas ni har haft en skön och välbehövlig helg efter en bra börsvecka förra veckan. Gamla tankar har rensats ut, och vi ser fram emot en ny spännande börsvecka. Tänker på Ben Bernankes tal i Kansas...

Dumpa verkstad

CH
chulito

0 comments

Den höga volatiliteten ser ut att hålla i sig även om den inte är riktigt i nivå med vad vi fick erfara i mitten av augusti. Många investerare sitter på läktaren (likvida) och inväntar någon form av l...

Re: Köpläge

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Börsen har alltid varit upp och ner även om det varit extra mycket på senare tid med osäkerheten på kreditmarknaden. Ligger man långsiktigt så behöver man inte bry sig, speciellt om det är i väl utval...

Financial Hearings

PE
pechan

0 comments

Skulle vilja passa på att tipsa om Financial Hearings Småbolagsdagar som hålls på Operaterassen i Stockholm den 4:e och 5:e september... Många intressanta tillväxtbolag kommer att närvara och ni kan r...

Köpläge!

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Långsiktigt köpläge! Så låter i alla fall på CNBC ikväll... http://www.cnbc.com/id/15840232?video=493880332 och amerikanarna verkade hålla med och handlade upp index ordentligt: http://www.cnbc.com/...

ONE Media Holding

1B
1b858bdb69d1

0 comments

Ler lite för mig själv och tycker att det är typiskt att när man väl funnit en intressant undervärderad aktie som växer med lönsamhet inom ett intressant område, så hinner man inte köpa det antal man...

Äntligen fredag !

15
156917cc35be

0 comments

Börsen har nu en tid varit ute på höstäventyr med opålitliga kompanjoner som ena stunden är överdrivet positiva och andra stunden det rakt motsatta. Det är många intressanta riktningar man fått se på...

Alltid något att oroa sig för

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

"Alltid finns det något att oroa sig för" som min favoritguru Lynch brukar säga. Baissarna på chatsidorna verkar nu börja vackla lite om kreditbubblan för nu skrivs det plötsligt en del om möjliga ter...

Fredag och snart helg

FR
frefec

0 comments

Först vill jag passa på att önska Er alla en trevlig helg och så får man hoppas att det blir en medalj till Sverige på 400m i eftermiddag. Även sportsliga framgångar för ett land är med att hjälpa upp...