Community posts

Irriterande dubbelgångare

GL
glepar

0 comments

Antar att det är betydligt fler än jag som ständigt söker efter ny information om "sina" bolag. Antar att ni då också lärt er att stå ut med en hel del "falska alarm", d.v.s. träffar i .t.e.x. Google...

MSAB och nya produkter

GL
glepar

0 comments

MSAB fortsätter idag och balansera på strax över 20 kr. Lite oförtjänt faktiskt. Förutom storsäljaren .XRY kommer nu två nya produkter att ge rejält klirr i kassan. Fältversionen av .XRY, även kallad...

Spekulationerna om USA dollarn

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Man läser om SEB:s synpunkter på dollarutvecklingen, och de ser en försvagad dollarn inom 6 månader har fått mig klia i huvudet. Enligt SEB är det väldigt förknippat med problemen i den amerikanska e...

Bildt i Ndjamena

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Stockholmsbörsen stängde i en "hausse" stämning" vilket gläder oss verkligen. Det känns mer förtroendeingivande att inte behöva ligga likvid. Jag hoppas att börsen kommer att fortsätta upp dvs återhä...

Odd Molly smyger uppåt

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Det börjar dra ihop sig till hemresa snart. Jag tar med mig några champagneflaskor som det förhoppningsvis kan vara bra att ha på kylning inför kommmande bolags-rapporter. En går förhoppningsvis åt re...

Hennes & Maurtiz imponerar

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Det är en lugn dag på börsen med tanke på att New York-börsen är stängd pga Labor Day. När jag var ute på en promenad tänkte jag på Hennes Maurtiz. De har lyckats mycket bra med både resultat och mar...

DIBS - Nyhet

PE
pechan

0 comments

Nämner i min analys av bolaget DIBS att det finns stora chanser till förvärv innevarande räkneskapsår. Detta förverkligades idag då man släppte denna nyhet: 3. september 2007: DIBS förvärvar nors...

2007-09-03

FR
frefec

0 comments

Måndag och ny vecka. Intressant imorgon och onsdag för dom som är intresserat av småbolag med flera intressanta bolag på talarlistan. Synd att man inte har möjlighet att deltaga. I övrigt har jag börj...

NSP - Tillbaka i portföljen...

PE
pechan

0 comments

Har idag valt att plocka tillbaka NSP i portföljen till en kurs på 2,48 vilket jag känner är mycket billigt i dagsläget. Hade egentligen tänkt att avakta men 2,40-2,50 var min målnivå och idag kliade...

IFS i fokus igen

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Enligt TA har IFS-aktien brutit igenom lång nedgående motståndslinjen på 7.35 SEK. Aktien stängde 7.45 SEK och utlöste en stark köpsignal mot 10 SEK. Nästa motstånd ligger på 8.60 SEK där aktien nådde...