Stefan Ingves har sagt sitt
Riksbanken har höjt ränta som väntat men jag beklagar Stefan Ingves syn på räntepolitiken framöver. Ingen prognosändring av reporäntan efter oron på kreditmarknaden. Riksbanken har bedömt att räntan...
Riksbanken har höjt ränta som väntat men jag beklagar Stefan Ingves syn på räntepolitiken framöver. Ingen prognosändring av reporäntan efter oron på kreditmarknaden. Riksbanken har bedömt att räntan...
Inte oväntat höjde riksbanken idag räntan då Sveriges ekonomi går på högvarv ennu. Tror att detta kommer hålla isig minst ett halvår till och nya räntehöjningar kommer säkert innan det är dags att bör...
Godmorgon! Morgondagen började med att jag fått ett par mail från Anna min nyvunna kärlek. Underbara ord och tankar har strömmat in i min kropp med mycket glädje. Hon bor på andra sidan av Atlanten....
De tre bolagen Bioinvent, Genmab och Topotarget levererar positiva nyheter innan öppningen. Bioinvent rapporterar positivt utfall för antikropp TB-402 från fas I-studierna. En relativt väntad nyhet s...
Så var man hemma igen efter Frankrikesejouren och byter ner sig drygt 15 grader och straffas dessutom med en lättare förkylning. Skönt ändå att vara hemma och visst är det härligt att mötas av en stor...
Så skrev Handelsbanken vid millinieskiftet kring en analys av Information Highway. Alla vet vi hur det gick och hur fel de tänkte. Jag kan inte låta bli att upprepa frasen när det gäller bemanningsfö...
Även om man inte ska gå i taket för divergenser i index på kort sikt var trenden mycket tydlig igår. När mer eller mindre allt var nedåt i USA var faktiskt biotekniksektorn uppåt. Ser man till helåret...
SJR är ett snabbt växande bolag i en spännande bransch. Företaget tar marknadsandelar, växer organiskt och gynnas av den goda konjunkturen. Aktien är värd 70 kronor och höga utdelningar är att vänta.
Läste artiklar om försvarsministerns avgång med stort intresse, inte bara för Mikael Odenbergs protest mot regeringens besparningsplan när det gäller försvarets materialkostnader. Jag förstår Odenber...
Trevligt med Guideline som verkar röra sig upp mot i första hand 20,- snart. Ved det sedan bär efter det är inte lätt att säga, men det finns alltid en risk för rekyler. Även roligt att konstatera at...