Community posts

Hennes & Mauritz och Anna

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon! Grått väder men blåser friskt. Har stor lust att segla ute på havet. Det är alltid kul att segla i tvåmans båt typ Snipe eller Två Krona. Att kapsejsa är också spännande. Man får adrenalin...

Amerikanska ekonomin

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Det är alltid trevligt när börsen stiger. Många positiva tankar föds. Nya inspirationer och planer framöver får oss må bättre. Det finns drivkraften där. Tänker på Riksbankens räntehöjning förra veck...

Countermine - Chanspost inköpt

PE
pechan

0 comments

Har idag, inspirerad av glepar här på redeye, tagit in en chanspost i minröjningsbolaget Countermine. Har bevakat bolaget länge, och löftena om storordrar har varit många, men nu tror till och med jag...

A-com

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Ska fortsätta på Morten Eriksen inslagna linje om nedtryckta aktier och inte inom bioteknik. Skriver här i bloggen och inte som analys då mina grundläggande kunskaper om reklambranschen och bolaget är...

Nedtryckta aktier - 2

GL
glepar

0 comments

Har precis samma känsla vad gäller Biosensor som Morten. Har också gått in i aktien idag. Två riktiga ordrar på två veckor indikerar att det kan bli betydligt tätare mellan releaserna i höst. Biosenso...

Nedtryckta aktier

FR
frefec

0 comments

Även om det allmänna börsläget verkar vara rätt så negativt nu för tiden finns det alltid aktier som verkar köpvärda. Jag har själv hittat några jag tycker kan vara värt att bevaka dom närmaste 6 måna...

Börsläget framöver

LA
lapek

0 comments

Dristar mig till att skriva mitt första inlägg inspirerad av de tankar som kommit fram i kloka inlägg av Glepar, Sigge P m fl. Då olika åsikter främjar debatten och skärper argumenten tar jag mig frih...

Var tar börsen vägen?

GL
glepar

0 comments

Känner mig rätt osäker nu faktiskt. I förra nedgångsvågen kändes nergången säker och mina XACT Bear-köp fungerade som perfekt stötdämpare. Nu är jag inte lika säker. Men en sak är jag säker på: I det...