Community posts

Osäkerhet alltid värre än säkerhet

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Min makroguru Stensrud på Skagenfonder med sin syn på läget efter de svaga sysselsättningssiffrorna i USA (dessutom på svenska): http://www.skagenfondene.no/article14202-904.html Skagenfonder har va...

Epicept på gång

FR
frefec

0 comments

Äntligen, som Fylking säger, så stiger Epicept. Som vanligt kan man också säga när det gäller Epicept så är det mycket rykten och spekulationer kring vad som komma skall i bolaget. Idag spekuleras det...

En spionhistoria

GL
glepar

0 comments

Hur gör man när man investerat i ett litet företag och vill försäkra sig om att man gjort en bra investering? Officiell info kommer mycket sällan. Jo, man lägger pussel med varje liten "laglig" pussel...

Ericsson & IFS

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon! Solen skiner vackert över Humlegården, vinden susar genom alla träd. En livlig rörelse i parken. Vilken härlig morgon! Handlade en stor kopp caffe latte i närheten, vandrade med min hund...

NSP - Taco Bar byter stil

PE
pechan

0 comments

Detta är i mina ögon absolut en förändring till det bättre och i och med den kommande expansionen (dubbling av antalet Taco Bars inom ungefär ett år) så kommer förändringen i helt rätt läge: 2007-09-...

NSP och DIBS - Mäklarstat.

PE
pechan

0 comments

Att man inte ska lägga för stor vikt vid mäklarstatistik, då man inte har någon djupare information om vem det är som ligger bakom de tre bokstäverna i orderdjupet kan jag hålla med om. Däremot kan de...

Termo Holding AB...

1B
1b858bdb69d1

0 comments

...plockades in i dag på 4,90 efter idogt läsande på forum och väntande på rätt nivå, vilket 4,90 känns som. Känns som aktien hamnat utanför samtalsdebatterna senaste veckorna på forumen. För mer an...

Ekonomipressens rekar

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Man slutar inte förvånas över vilket genomslag artiklar i ekonomipress har. Björn Borg upp 8 % idag efter artikeln i AFV med köprek och det på en vikande börs... Fast det klart AMA har hjälpt till lit...

Min 4-klöver

FR
frefec

0 comments

Gårsdagens uppgång tror jag var det som var i uppgång denna vecka, men jag hoppas att jag har fel. Tror mig nu har hittat intressanta aktier inför hösten som jag har påbörjat att inhandla i porftfölj...

A-COM, Orion Sec. ger köp rek.

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Glädjande inleder norska Orion Securities bevakning av A-COM med rekommendationen köp enligt nyhetsbyrån Ticker. Genomslaget verkar dock relativt begränsat med bara nyhetsspekkare i farten. Enligt Ti...