Community posts

BNC i medvind

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Kanadensiska life science bolaget fortsätter framåt. Idag presenteras en artikel i Kanadensiska Globe om bolagets första kund för vaccinering mot E Coli 0147.H7. http://www.theglobeandmail.com/servle...

Insplanet - ett avanza i repris

3F
3ffe76d281c0

0 comments

Det budskapet ryktas det om att Sven Hagströmer förmedlat i samband med en aktiekväll när han gav råd om intressanta aktier. Läs gärna min analys från i våras Insplanet-ett avanza i repris....

Epicept i hetluften

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Epicept meddelar innan öppningen att bolaget framgångsrikt mött EMEAs representanter i den registreringsprocess som bolagets produkt Ceplene genomgår. Man har svarat på den s.k. 120 dagars lista man f...

Vi ber en bön

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Nu ber vi en bön för att Ben tar rätt beslut imorgon. Jag är ingen makroexpert men som aktieplacerare hoppas jag förstås på så mycket räntesänkning som möjligt. Men det finns förstås bl.a. inflation,...

NSP - Börsveckan

PE
pechan

0 comments

I dagens nummer av Börsveckan rekomenderas köp i en av mina två favoirtaktier, nämligen NSP. I analysen går man igenom bolagets verksamhet och sammanfattningen är den att omsättning och tillväxt reda...

Vilket tjat!

FR
frefec

0 comments

Om ekonomin och utvecklingen av det amerikanska ränteläget. Allt och alla från småsparare till dom största ekonominyheterna läggar allt fokus på vad som händer, vad som eventuellt skall hända och när...

Klimatet o Fed

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Nordvästpassagen öppen - jippie? Inte ägnat många tankar åt Ben i helgen. Tror på en sänkning om 25 punkter i morgon och att diskontot sänks ytterligare 25 punkter samt att man flaggar för fler sänkn...

Baisse baisse baisse - vad trist!

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Vilken tråkig börsdag! Det är min första kommentar på morgonen. Baisse på Stockholmsbörsen med -1.9%. Årets uppgång har utraderats för fjärde eller sjätte gången. Trots låga p/e-tal på Stockholmsbörs...

Fint läge i Betsson

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Min analys av Betsson har nu publicerats och jag ser ett fint köpläge i aktien. http://www.redeye.se/medlemsanalys/17481 En del vill inte köpa aktier i spelbolag av moraliska skäl vilket jag har svå...