Träff med Odd Molly
Så har man äntligen fått träffa Odd Molly. Det visade sig att hon egentligen hette Christina Tillman och var VD för företaget. Christina visade sig var en jordnära, trevlig och positiv person. Man fic...
Så har man äntligen fått träffa Odd Molly. Det visade sig att hon egentligen hette Christina Tillman och var VD för företaget. Christina visade sig var en jordnära, trevlig och positiv person. Man fic...
Blev det på världens börser efter att Ben sänkte ränta med 0,5%. Lite eftertanke borde kanske vara på sitt rätta och fundera över anledningen till räntesänkningen. Det är självklart att den amerikansk...
på börsen idag efter räntesäkningen. Som jag skrivit förut tror jag mest det här påverkar börsen momentant. I morgon tittar man framåt igen och det som kommer att vara verkligt avgörande för börsutvec...
A-Com kommer med rapport i morgon. Aktien har skärpt till sig senaste tiden efter det att Dacke äntligen är klara med sina utförsäljningar. Inför morgondagens rapport som omfattar första kvartalet för...
Hela internetspelbranchen tycker jag är undervärderad. Alla nyckeltal ser fina ut, hög tillväxt, låga p/e tal och hög direktavkastning. Nästan för bra för att vara sant och kommer givetvis att ändras....
PV Enterprise fick en jätteorder på 810 Mkr idag. Detta är helt klart ett genombrott för detta miljöföretag. Värderingen ser inte ansträngd ut och med ordrar på klart över 1 Miljard för i år, bör vi k...
Godmorgon! Det är en härlig morgon. Solen skiner fantastiskt vackert över takåsarna. Man blir glad när man vaknar. Det gör alla också, det är jag säker på. Bernanke & Co sänker precis i tid, ege...
Nå vad händer nu är det åter bullmarket som inget har hänt? Nej knappast vi får väl en 5-10 % upp den närmaste tiden för det finns många nedtryckta aktier och sedan får vi se vad som händer på kredit,...
Idag kom det alla väntat på senaste veckorna. FED sänkte räntan med 0,5. Är allt bra nu igen? Bara tuta och köra? Jag är inte så naiv att jag tror på det. Men FEDs beslut kan kortsiktigt hjälpa börse...
Mäklarna på Wall Street ser chockade ut när de intervjuas på CNBC. Nu börjar eftertanken, vet FED något som vi inte vet. Man är orolig för inflationen och för dollarn. Men de flesta är positiva och sä...