Björn Borg i Karlstad
Jag besökte i torsdags kväll Aktiespararnas lokalavdelning i Karlstad där Johan Mark (Ekonomichef) presenterade företaget Björn Borg (BB). Nedan följer en kort sammanfattning av vad som avhandlades me...
Jag besökte i torsdags kväll Aktiespararnas lokalavdelning i Karlstad där Johan Mark (Ekonomichef) presenterade företaget Björn Borg (BB). Nedan följer en kort sammanfattning av vad som avhandlades me...
En bra vecka är snart slut och det känns kul att Betsson har börjat röra sig i dess rätta riktning, norrut ! :) Nu i efterhand känns det som en "nobrainer" när man fyllde på rejält kring 50 SEK vid d...
För ett par veckor sedan berättade DIBS att man förvärvat norska Cardia som med fin lönsamhet, visar en omsättning som motsvarar 25% av den norska marknaden. Förvärvet syns absolut inte fullt ut i kur...
Det är otroligt skönt att vara ute när solen skiner fint. Vädret i september har alltid varit bra. Vi ser fram emot oktober då börjar naturen skifta från grönt till färgssprakande med rött, gult och o...
Härmed efterlyser jag lite kunskap om Nocom. Såg i morse att bolaget säljer av sin "säkerhetsverksamhet". Räknat proforma ex denna verksamhet så omsatte bolaget drygt 600 miljoner kronor år 2006 med e...
Idag kom budgetförslaget från Borg & Co. Dom fortsätter på den inslagna vägen med höjningar av avgifter och mer stimuli för den enskilda personen att själv se till att skaffa sig ett arbete. Rätt...
Den 28/8 lade Fredrik Reinfeldts regering fram propostionen "Några ändringar i kriminalvårdslagstiftningen" Där finns mycket intressant för oss som är aktieägare i Biosensor. Långa stycken i "proppen"...
Det är fortfarande tidigt att uttala sig och alla prognoser om framtiden indexmässigt kan just nu inte ses som något annat än gissningar.Jag vågar dock trots allt påstå att det känns som att den absol...
Försäljningen av Biosensors detekteringssystem har gått lite trögt i år. Det finns emellertid anledning att tro att det kan börja lossna snart.
Baisse på Stockholmsbörsen efter gårdagens hausse. Blev lite förvånad över Ericssons nedrekyl med 60 öre. Det kan vara vinsthemtagningarna som tyngde ner aktien, men samtidigt mycket köpvärd. Cheuvre...