Community posts

Nedgången fortsätter?

FR
frefec

0 comments

Det märks klart att vi är inne i en kraftig sättning på börsen. Det skall väldigt positiva nyheter till för att det skall gå upp nu för tiden känns det som. Tror att vi även denna vecka kommer att ham...

BNC, FED och börsen.

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Bioniche som jag skrev om för drygt två veckor sedan fortsätter leverera många goda nyheter och under fredagen bet det om dem. Aktien steg med över 18 procent efter att man erhållit ekonomiskt stöd fr...

Motiverade fall?

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

När man sitter och räknar på sina innehav så undrar man givetvis om det är motiverade fall vi nu ser? Svaret som jag ser det är att det som händer nu är inte bolagsspecifikt utan beroende på creditcr...

Kortsiktigt köpläge

3F
3ffe76d281c0

0 comments

Visst det var en svag arbetsmarknadssiffra men i övrigt såg vi ganska ok siffror under förra veckan som ISM. tjänste-ISM och god försäljning bland flera detaljhandelsföretag. Tycker det är en kraftig...

NSP-OneMediaHolding-KaroBio

1B
1b858bdb69d1

0 comments

NSP kommer in med sina omsättningssiffror för aug-07 i morgon och det ska bli intressant att se om den organiska tillväxten fortsätter. Ökade i NSP i torsdags samtidigt som jag tidigare i veckan såld...

DIBS - Differentierad affärsmodell

PE
pechan

0 comments

Efter att ha gjort en djupare undersökning av e-handelsmarknaden upptäckte jag en brist inom DIBS affärsmodell. Jag tyckte att modellen, att ta ett nominellt belopp per transaktion, såg bra ut för de...

Ben Bernanke & Stefan Ingves

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Skriver med en anledning av gårdagens börsmarknad. Vi har sett Riksbanken höja reporäntan, och fått se börsen falla ner pga amerikansk jobbstatistik. Vi vet att ekonomin är cyklisk. Att vi handlar me...

Känns inte riktigt bra....

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Hmm, svagare sysselsättningssiffror än väntat i USA och rapporter om fallande bostadspriser lite här och var... Känns inte riktigt bra det här. Räntesänkning i USA känns given, återstår och se om det...

SPRIDNINGSEFFEKTER FRÅN BOSTADSMARKNADEN

D6
d6882fa2f6ee

0 comments

Viktig makrostatistik som är en bra indikator på om problemen på bostadsmarknaden fått spridningseffekter - Nyanmälda arbetslösa och övrig arbetsmarknadsstatistik - Konsumentförtroende - Bilförsä...