Nedgången fortsätter?
Det märks klart att vi är inne i en kraftig sättning på börsen. Det skall väldigt positiva nyheter till för att det skall gå upp nu för tiden känns det som. Tror att vi även denna vecka kommer att ham...
Det märks klart att vi är inne i en kraftig sättning på börsen. Det skall väldigt positiva nyheter till för att det skall gå upp nu för tiden känns det som. Tror att vi även denna vecka kommer att ham...
Bioniche som jag skrev om för drygt två veckor sedan fortsätter leverera många goda nyheter och under fredagen bet det om dem. Aktien steg med över 18 procent efter att man erhållit ekonomiskt stöd fr...
När man sitter och räknar på sina innehav så undrar man givetvis om det är motiverade fall vi nu ser? Svaret som jag ser det är att det som händer nu är inte bolagsspecifikt utan beroende på creditcr...
Visst det var en svag arbetsmarknadssiffra men i övrigt såg vi ganska ok siffror under förra veckan som ISM. tjänste-ISM och god försäljning bland flera detaljhandelsföretag. Tycker det är en kraftig...
Odd Molly har sedan starten 2002 visat tresiffrig tillväxt varje år och allt tyder på att succén fortsätter.
NSP kommer in med sina omsättningssiffror för aug-07 i morgon och det ska bli intressant att se om den organiska tillväxten fortsätter. Ökade i NSP i torsdags samtidigt som jag tidigare i veckan såld...
Efter att ha gjort en djupare undersökning av e-handelsmarknaden upptäckte jag en brist inom DIBS affärsmodell. Jag tyckte att modellen, att ta ett nominellt belopp per transaktion, såg bra ut för de...
Skriver med en anledning av gårdagens börsmarknad. Vi har sett Riksbanken höja reporäntan, och fått se börsen falla ner pga amerikansk jobbstatistik. Vi vet att ekonomin är cyklisk. Att vi handlar me...
Hmm, svagare sysselsättningssiffror än väntat i USA och rapporter om fallande bostadspriser lite här och var... Känns inte riktigt bra det här. Räntesänkning i USA känns given, återstår och se om det...
Viktig makrostatistik som är en bra indikator på om problemen på bostadsmarknaden fått spridningseffekter - Nyanmälda arbetslösa och övrig arbetsmarknadsstatistik - Konsumentförtroende - Bilförsä...