Unibet: rapportkommentar
Unibet har fallit ca 30 % sedan toppen, det är en överreaktion av marknaden som inte tror att problemen är övergående. Vi tror dock att marginalen återgår till det normala i nästa rapport.
Unibet har fallit ca 30 % sedan toppen, det är en överreaktion av marknaden som inte tror att problemen är övergående. Vi tror dock att marginalen återgår till det normala i nästa rapport.
Är det dags för en ny nedgång igen nu tro, eller skall vi fortsätta upp ett tag till innan det vänder ned igen. Ja, tänk om man hadde vetat. Själv bevakar jag iallafall för det scenariot just nu. Till...
Har känt mig lite oengagerad idag. Börsen backar och känns lite håglös. I Usa undrar många hur FED kommer att agera och det styr till stor del börsen just nu. Betsson rekylerar lite idag men känns än...
Jag tänker skriva några synpunkter på börsmarknaden. Det har varit en skakig börs under de senaste veckorna. Oron på kredimarknaden har fått ett stort genomslag på börsmarknaden. Många ekonomer har o...
Hans namn är "pechan" och är 20 år gammal. Han har i dagarna börjat på Handelshögskolan i Stockholm. Peachan blir certifierad för sin analys av Dibs som enligt oss var av mycket god kvalitet. Hans sat...
Idag kom nyheten som många aktieägare i Morphic har väntat på. Den första riktiga ordern för dotterbolaget Cell Impact. I pressmeddelandet kallar man ordern för ett "komersiellt genombrott". Ordern ä...
Härlig dag för mig. Betsson rusar igenom motståndet på 60 och fortsätter uppåt. Countermine rusar också efter att några personer inkl jag själv fått mail från VD där han bekräftar att Countermine är d...
Idag på morgonen kom Guideline med sin delårsrapport. Som väntat presenterades inga direkta nyheter i rapporten utan både omsättning och resultat var helt i linje med vad som förväntas av ett utveckli...
Har tillbringat helgen i min stuga som ligger långt ute i skogen. Kört lite fyrhjuling, fiskat bara tagit det lugnt. På lördag körde jag en lapplands special till middag med rökt laxöring som jag fic...
Kredittumultet verkar ha lagt sig och det är skönt att åter börja koncentrera sig på börsföretagen och inte på kreditvärdigheten för amerikanska husägare...;-) Lite skämtsamt skrivet förstås för det h...