Post entry

2007-08-24

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Ja, så hade då MSAB halvårsrapport idag. Resultatet kom innan börsens öppning och låg tyvärr en bit under förväntan. Efter att ha läst på lite under dagen känner jag mig lugnare med mitt MSAB-innehav. Resultatet verkar ha berott på säsongsmässiga variationer huvudsakligen. För att förenkla lite så köpte Europa i Q1 och Usa i Q2. I Europa får man bättre betalt eftersom man mer sällan säljer via återförsäljare. Dessutom hade kostnaderna ökat pga nyanställningar precis som jag misstänkte. Är övertygad om att dessa nyanställda redan börjat dra in pengar till MSAB och företagets framgångssaga lär fortsätta framöver. Sålde mina björnar på morgonen. Återgigen med hyfsad vinst. Tradingen med Xact Bear har gått över förväntan faktiskt. Köpte återigen Betsson för pengarna. Deras Q2-rapport framstår allt mer som fantastisk och de är kanske det allra billigaste tillväxtbolaget just nu. I Countermine väntar vi vidare. Idag är ledig dag i alla muslimska länder så det lät inte hända något särskilt. Men snart. Lugnet före stormen nu! På börsen i största allmänhet tror jag inte det kommer några dramatiska rörelser varken upp eller ner de närmaste dagarna.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?