Välkommen Eric Tour!
Idag har vi certifierat en ny användaranalytiker. Hans namn är Eric Tour och han certifieras pågrund av sin lyckade och välskrivna analys av G5 Entertainment som är ett företag som gör mobilspel. Akt...
Idag har vi certifierat en ny användaranalytiker. Hans namn är Eric Tour och han certifieras pågrund av sin lyckade och välskrivna analys av G5 Entertainment som är ett företag som gör mobilspel. Akt...
Klart man är besviken på dagen. Givet den starka utvecklingen i Asien var det minst sagt en mycket modest återhämtning vi fick se. Jag tror inte instutionerna står över imorgon och vi får nog se lite...
Ännu en uppgångsdag. Har återigen tankat på mig björnar idag. Tror vi får en fortsatt orolig höst och nu efter två uppgångsdagar kändes det som läge. MSAB har rapport på fredag. Hoppas inte rapporten...
Att läkemedelsaktier kan vara extra intressanta om man börjar bli lite orolig för konjunkturen är en sak. Men det finns även anledning att fundera på att investera i forskningsbolagen inom läkemedelss...
Idag kom en rolig nyhet för alla aktieägare i Salus Ansvar. Aktien var upp 50 procent på morgonen. Anledningen var att DNB Nor lägger bud på Salusansvar om 35 kronor per aktie, eller totalt 749 miljon...
Den senaste rapporten från industrigruppen Duroc bjöd på flera positiva överraskningar. Koncernen har dock fortfarande lönsamhetsproblem inom flera bolag men de positiva framtidsutsikterna överväger v...
Ett tips är att titta närmare på den lilla svenska tillväxtraketen NSP. Bolaget har en mycket gedigen och kunnig ledning med mångårig erfarenhet från braschen i skrivande stund håller man på att bygga...
Läste på en chattsida där någon fyndigt skrev: "Ben Bernanke sparkade Björnen i skrevet" och det var nog precis vad som hände igår. Mycket av kreditoron återstår förstås men det kanske rent av är bra...
Jag tror att institutionerna kommer in måndag och köper aktier för första gången sedan turbulensen började och att vi når 1200 för OMX. Vi kommer att öppna upp något för att stiga efterhand som alltfl...
Dagen har hittils ägnats åt att läsa på kring det som händer kring kreditoron. Financial Times utgör grundbult i arbetet och har de senaste veckorna varit på. De har en särskild kolumn på hemsidan som...