Community posts

Sista dagen i tävlingen

TO
Tomas Otterbeck


0 comments

Sista dagen i tävlingen. De senaste veckornas börsfall har gjort att nästan alla tävlingens köprekommendationer har slutat i större eller mindre katastrofer i ett kortsiktigt perspektiv. En av tävling...

Fortsatt skakigt

FR
frefec


0 comments

Det skakar om rejält på världens börser om dagen och så kommer det tyvärr nog att fortsätta framöver en stund. Min egen personliga uppfattning är att även om banker och centralbanker runt om i europa...

Opcon: en dryg vecka till rapport

LA
lan


0 comments

Om en dryg vecka, 23 augusti, kommer Q2 rapporten från Opcon. Det känns rimligt att ge Opcon ett drygt år att förändra fokus enligt den nya strategin och samtidigt se resultatet från de nya marknads-...

SIR - värd en rapportspekulation

3F
3ffe76d281c0


0 comments

Jag är försiktig med rapportspekulationer men tycker att det är läge för en en liten i Svensk Internetrekrytering inför bolagets rapport på torsdag. Den berömda hissen gör att det kan vara kört redan...

Den riktiga bloggen

QW
qwertyuiop


0 comments

Tänkte bara tipsa er om min riktiga blogg som ni finner på www.aktiemalle.blogg.se Orkar tyvärr inte blogga 2-sidigt Mvh Aktiemalle

Börsläget

3F
3ffe76d281c0


0 comments

Marknaden har med gårdagens kraftiga uppgång återhämtat den mest panikartade delen av börsfallet och nästan alla möjligher till fynd och felprissättningar är som bortblåsta. Jag förväntar mig en lugna...

2007-08-14

GL
glepar


0 comments

Börsen öppnade som väntat neråt men har under dagen segat sig upp mot oförändrad. Tror fortfarande SubPrime-oron kommer att komma tillbaka med full kraft men inte nödvändigtvis de närmaste dagarna. Kä...

Börsläget

CH
chulito


0 comments

Börsen är i skrivande stund högvolatil och trendlös, de senaste 11 dagarna har OMXS30-indexet rört sig med mer än 1% varje dag. Känslomässig handel styr världens börser och den hårda kampen mellan räd...

DIBS - säker tillväxt rätt prissatt

3F
3ffe76d281c0


0 comments

DIBS som levererar betalningslösningar till e-handelsföretag lämnade en stark rapport nu på morgonen. Rapporten var i linje med vad man kunde förvänta sig både vad gäller omsättning och resultat. Omsä...