NGEx dags att ta position
NGEx är ett gruvföretag i Lundinfamiljen. NGEx sitter på en gruvlicens i Chile, som kan vara den största nya fyndigheten i just Chile. NGEx står nu inför en transaktion som kan vara lönsamt att hålla...
NGEx är ett gruvföretag i Lundinfamiljen. NGEx sitter på en gruvlicens i Chile, som kan vara den största nya fyndigheten i just Chile. NGEx står nu inför en transaktion som kan vara lönsamt att hålla...
JLT som säljer stryktåliga datorer ökade omsättningen med 46% och resultat före skatt med 254% i dagens rapport. JLT har vid i seglen, genom den senaste generationen av sina produkter har man inrikta...
´Analyst Group ´ser positivt på Doxas framtid
Jag hävdade i min senaste analys att VibroSense Dynamics (nedan VSD) med sina medicintekniska produkter och tjänster för att upptäcka känselbortfall vid diabetes är ”State of the art”. Inget uttalande...
Synact Pharma har den tydligaste exit-strategin av alla de noterade biotech- bolagen. I slutet av året går bolaget in i klinik. Effekt ska visas för bolagets unika molekyl. 2018 har vi resultaten. Und...
Enorama Pharma handlas fortfarande långt under emissionskursen trots intresset för bolaget ökat med stigande omsättning och kurser de senaste veckorna. Enligt min analys är aktien mycket köpvärd för d...
Rubriken kan tyckas löjlig för ett mindre bolag som kommer omsätta ca 45-50 miljoner i år med ett BV runt 70 miljoner men förklarar nedan varför det är högst troligt på några års sikt. Vadsbo SwitchT...
Med anledning av SvD Börsplus kritik av Crowdsoft har jag undersökt bolagets finansieringsstrategi. Det ser inte ut som om där är några skumraskaffärer i Crowdsoft. De insiders som finns har inte så s...
Pharmacolog - biotech bolag med kommersiellt färdig produkt, lågt börsvärde samt intressanta triggers i närtid är på väg mot genombrott! Aktien har tidigare handlats över 20kr men sedan dess fallit ti...
Detta är inget rykte utan en analys av kända fakta som mynnar ut i en slutsats