Bra läge i 203 Web Group
I ett tidigare inlägg, Nördarnas återkomst – två undervärderade svenska internetbolag, skrev jag kort om 203 Web Group och Mavshack. 203 är ett bolag som på under ett års tid gått från ingenting till...
I ett tidigare inlägg, Nördarnas återkomst – två undervärderade svenska internetbolag, skrev jag kort om 203 Web Group och Mavshack. 203 är ett bolag som på under ett års tid gått från ingenting till...
Sedan nyheten om återdragning av obligationslånen om 150 millioner dollar uppgavs av källor för nyhetsbyrån har hundratals inlägg strömmat in på placeras forum med spekulationer, mest om uppköp av Sha...
När slutar detta chickenrace? Det är framåt vi ska blicka.
Diamyd tycks helt bortglömt på börsen. Men att bota Diabetes har man inte gett upp. Bolaget har idag ett börsvärde understigande sina egna pengar på banken, 64 mkr, inga skulder. Hela Diamyds verksamh...
I rapporten i juni skrevs: " Genom kontakterna med den amerikanska enzymtillverkaren fick vi även information om att ett franskt företag är mycket intresserat av vår teknologi. Sedan följer... Vi a...
Svagt koncept och hög skuldsättning gör att aktien i klädbutikskedjan MQ inte lockar.
Hur ska man tolka veckans nyheter om Shamaran, luktar det uppköp?
Jordbruksaktier börjar gå bra. Detsamma gäller ryssrelaterade aktier. Slår man ihop båda landar man i Black Earth Farming med 230.000 hektar svart jord i ett av de bördigaste områdena som fins att til...
Jag har roat mig med att försöka få en uppfattning hur stor potentiell marknad det kan finnas för Easyfills produkter, dvs. roterande hyllor för kylskåp och butiksinredning.
Jag blev svag för Eurocon direkt när jag började läsa in mig på bolaget. Ett konsultbolag baserat i norra sverige, men som nyligen expanderat söderöver, som verkar inom pappers-, biokemi-, kemi-, ener...