Genesis, början på något stort
Jag tycker det är lite förvånande att marknaden i dessa dagar tycks ha förbisett Genesis IT. Kan det bero på att man i dessa förhoppningstider är skuldfria, lönsamma och har en tillväxt som är organis...
Jag tycker det är lite förvånande att marknaden i dessa dagar tycks ha förbisett Genesis IT. Kan det bero på att man i dessa förhoppningstider är skuldfria, lönsamma och har en tillväxt som är organis...
Vi närmar oss konvertibel 2, som ska medföra stora värden och här nedan ska jag förklara varför: Jag har tillsammans med andra suttit och letat info kring både Petrogrand och Shelton för att se vad ma...
Analys
Den senaste tiden har det skrivits en hel del felaktigheter angående Starbreeze. Man tycker att Starbreeze är för högt värderat och att företaget inte har någon framtid. Jag försöker med den här blogg...
En plan för att köpa in mig i Shamaran hade jag lagt på första kvartalet 2014 i kalendern! Men aktien verkar allt mer lockande, det kan vara jobbigt att stå utanför och se missade uppgångar. Vill man...
Prostalund noterades för bara ett par dagar sedan. Introduktionskursen var 9 kronor. Aktien handlas i 20 kronor. Ska man nöja sig med uppgången/stå utanför av höjdskräck? Jag tror aktien ska värderas...
Detta är en exponering mot shipping och för investerare som tror på väntande uppgång för raterna på torrlast marknaden.
Transcom går från klarhet till klarhet. Jag höjer min målkurs från 2.16 till 2.70 per aktie.
Råvarubolaget Commodity Quest fokuserar mer och mer på olja. Det har givit resultat och kursen har dubblats på kort tid. Men det är inte slut ännu. Jag har räknat lite.
Sensodetect visar styrka och ett annat bolag är värt att hålla ögonen på imorgon.