Sälj Teliasonera-aktien
Sänkta priser på mobiltelefoni i Norge och de kommande årens jätteinvesteringar i Sverige lär dämpa Teliasoneras lönsamhet.
Sänkta priser på mobiltelefoni i Norge och de kommande årens jätteinvesteringar i Sverige lär dämpa Teliasoneras lönsamhet.
Analys inför vecka 40
Hatten av för fondförvaltaren Max Mitteregger som har prickat in kursraketer som SAS, Eniro och Sobi. Men frågetecken för dessa aktier framgent.
För att nå 4 SEK i utdelning behöver SinterCast tjäna i storleksordningen 30 SEK efter skatt. Om man går på historiska siffror skulle detta kräva under 2,5 MMEKV relativt 2013Q2 1,65 MMEKV.
Orexo har gjort det, Medivir har gjort det och före årsskiftet är det 95% chans att Active gör det. Vad är det jag pratar om? Jo, att i marknadens ögon gå från forskningsbolag, klassat som "hög risk",...
Karo Bio går en spännande höst till mötes. Nyligen erhöll bolaget en första milestone inom ramen för RoRGamma-miljardavtalet med Pfizer. Nästa milestone kan komma vid årsskiftet och därefter ökar belo...
Andra flygbolags-aktier som Norwegian och Easyjet verkar mer köpvärda än SAS-aktien, men bör man äga flygbolags-aktier alls?
Rejält drag på smålistorna lockar till fyndköp bland de aktier som ännu inte dragit lika mycket. Och det finns en handfull klart intressanta kandidater. Profilgruppen, OEM, Forsström och Episurf är nå...
Ett svenskt bolag verksamt inom guldprospektering i Ryssland men har som mål att starta en relativt hög produktion iförhållande till dagens börsvärde på cirka 30 miljoner kr med dagens kurs. Man prosp...
Jag är väldigt positiv till Arcam och 3D-printingteknikens möjligheter på lång sikt. Jag har ägt aktien mellan 300 och 630 i olika omgångar. Idag har jag dock upptagit ett aktielån och blankat den på...