Bortglömda APTAHEM släpper mycket starkt PM
Idag kom Aptahem med ett signifikant PM. Ett PM som påverkar signifikant bolagets chanser att lyckas under FAS 1 kliniska studier. Den period som biotech uppvärderas mest.
Idag kom Aptahem med ett signifikant PM. Ett PM som påverkar signifikant bolagets chanser att lyckas under FAS 1 kliniska studier. Den period som biotech uppvärderas mest.
VibroSense Dynamics AB (nedan VSD) har sedan börsintroduktionen i maj 2015 levt en tyst och undanskymd tillvaro med ganska tråkig kursutveckling. Men senaste tiden har intresset ökat, och efter kursök...
Dometic har nyligen introducerats på OMX Large Cap. Dometic utvecklar och tillverkar produkter för människor utanför hemmet, oavsett om man befinner sig i en husvagn, husbil eller båt. Deras fokus lig...
Nyligen lanserade Braincool en ny indikation. Att bolaget ska satsa på en ny indikation mot hjärnskakning. Responsen från aktieägarna var väldigt positiv och ansåg det borde vara framsides rubriker i...
Bakgrund Jag har under många år samlat på mig stora kunskaper inom läkemedelsutveckling. För ett antal år sedan påbörjade jag en egen verksamhet som investerare. Typiska investeringar har varit olika...
Kraftigt övertecknad till en teckningsgrad om ca 2200%!
Det blev som förväntat en lite trevande start på Vicore Pharma som idag hade premiär på börsen efter en emission på 6kr. I och med innehavet i I-Tech finns det ett stort "dolt" värde som många säkert...
Nu när bolaget i stort är i mål och vad som återstår är en deal, VD säger själv att det inte är en fråga om ”om” utan att det nu handlar om pris, så är naturligtvis det potentiella värdet av intresse....
Finns fortfarande möjligheter att rädda detta bolag trots miss i CE-licensieringen?
Omxs30, DAX, Sp500, Olja och Guld