Community posts

Nytt bolag i portföljen

CH
chulito

0 comments

Jag har idag bottenfiskat DIBS Payment Services, ett mycket intressant och oerhört ouppmärksammat bolag. Efter en kraftigt övertecknad börsintroduktion i början av sommaren har intresset försvunnit he...

Tankar angående min portfölj

89
8993caa2b013

0 comments

Ligger nu 100% i marknaden. Det trodde jag inte att jag skulle göra för någon månad sen. I och med finansoron gick jag mycket likvid. Men nu har jag hittat tre företag som jag tror kan göra minst 100%...

Svensk internetrekrytering (SIR)

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Antagligen så är det kaos nu inom företaget SIR hur man ska återfå förtroendet efter skandalerna som det skrivits om i pressen. Man kan nog anta att det inte är lätt nu att ringa från företaget och sä...

Pust

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Det var en enorm omsättning igår på Stockholmsbörsen. I kombination med en kraftig nedgång så finns det säkert en del varningsklockor som ringer. Om vi exkluderar Ericsson ser det dock annorlunda ut....

Smart drag Svanberg !

84
847b946a87c0

0 comments

Svanberg, du är bra skön du! Att inte komma ut med vinstvarningen för en månad sedan i samband med Ericssons kapitalmarknadsdag i London är enligt mitt tycke ett "geni" drag av Svanberg och styrelsen....

1000%-are

FR
frefec

0 comments

Har tidigare i mitt aktieliv upplävd att innehava en 1000%-are i portföljen med även en realiserad vinst. Det är Björn Borg som har gjort mig den lyckan att kunna realisera en 1000% vinst. När jag ti...

NSP - kort analys

89
8993caa2b013

0 comments

Har nu tre bolag i portföljen. Dessa är NSP, Tele5 och PV Enterprise. Ser en dubbling av samtliga aktier på 12 månadersikt. Mer om dessa aktier går att läsa tidigare i mina inlägg. Nu har jag skrivit...

Vilken käftsmäll, Ericsson!

HE
henk

0 comments

Idag fick vi alla återigen en påminnelse om att det alltid innebär risk att äga aktier. Trots att Ericsson är ett av de mest genomlysta företagen på börsen slog dagens vinstvarning ner som en bomb. Tr...