1000%-are
2007-10-16 20:30, Edited at: 2010-06-11 10:44Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Har tidigare i mitt aktieliv upplävd att innehava en 1000%-are i portföljen med även en realiserad vinst. Det är Björn Borg som har gjort mig den lyckan att kunna realisera en 1000% vinst.
När jag tittar på Guidelines resa sedan jag började intressera mig för företaget är min förhoppning att även detta bolag skall ge mig den njutningen att uppleva detta igen.
Än så länge har inget nytt kommit i bolaget, mer än att ledningen har utlovad vissa saker, sedan Tesco avtalet offentliggjordes. Ändå visar aktien en otrolig styrka och ett högt intresse finns för aktien. Därav undrar man lite vad som händer i aktien den dagen det nya avtalet med Halliburton/Baker Hughes presenteras. Även om detta till dels är inprisat i dagens kurs kommer jag inte att bli det minsta förvånad om det sticker iväg ytterligare 100% på ett sådant avtal och då skulle min nästa 1000%-are vara i antåg.
Tråkigt med Ericson idag och man undrar hur bolaget sköts egentligen. Undrar i mitt stilla sinne vad som hadde hänt i ett mindre bolag om man hadde gått in till chefen och berättad att vinsten kom att halveras mot vad som blev sagt för en månad sedan. Huvuden skulle rulla är min gissning och så borde även ske inom Ericson.
Då är det annorlunda med hjälten House, där begås misstag efter misstag till ofantliga summor men endå betraktas han som ett geni.
Trevlig tisdag!