Community posts

SKF: anrikt företag tar revansch

JE
jessejames

0 comments

SKF är ett anrikt företag som idag är lågt värderat. De har dessutom städat i sin källare. SKF är världens ledande leverantör av lager, tätningar, näraliggande produkter, system och tjänster. På den...

OMXS30 9 januari

EV
evilsteff

0 comments

OMX-index befinner sig nu strax under taket i den stora triangelformationen. Att det inte vänt ner tvärt efter att ha stött emot taket och istället konsoliderar är positivt. Börsen ger helt enkelt sig...

TopoTarget

BE
bellatore

0 comments

Tänkte tipsa er här på Redeye att titta lite extra på detta danska biotechbolag, som förövrigt jag hittade till genom bl.a. krax bloggande här på redeye. De har i går och i dag börjat röra på sig med...

Lite tankar från en tankare

JE
jessejames

0 comments

För många år sedan tittade jag av en tillfällighet på aktier Gick i skolan hade 5 eller ibland 10 kronor över Låtsades köpa aktier och läste mycket om ex Volvo Tiden var 1977-80 Jag hade inga peng...

Pearl explosion

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Pearl exploration heter ju bolaget, sorry, men i nuvarande form så kanske explosion är en bättre benämning. Malka oil som jag "spekulerade" i på 82 öres nivån har också rusat på rejält och Karo Bio ha...

Inget är för evigt!

IT
itrader

0 comments

Inte ens långvarig dividendpolitik. UPM-Kymmene har varit en trogen dividendbetalare med sina 0,75 euro per aktie under de senaste åtta åren. Igår uppdaterade bolaget sina målsättningar och passade sa...

En om dagen - dag 10

FR
frefec

0 comments

Efter lite julledighet och skön avkoppling var det idag dags för dag 10 i min egen lilla offentligt statistisk säkerställda och verklighetsbaserade undersökning. Mina tankar inför dagen var att råvar...