Federal Reserve skadar ekonomin
Beträffande ekonomin vill jag påpeka att Fed gjort stora misstag i sin bedömning. Det är känt att Fed:s Ben Bernanke och Janet Yellen göder bankägarna genom en vansinnig strategi med superlåg ränta sa...
Beträffande ekonomin vill jag påpeka att Fed gjort stora misstag i sin bedömning. Det är känt att Fed:s Ben Bernanke och Janet Yellen göder bankägarna genom en vansinnig strategi med superlåg ränta sa...
Det är en del hard money-folk som förtjusta omhuldat bitcoin. Här ger jag min syn på saken.
För bara några veckor sedan så pratades det ingenting om Kopy Goldfields och de var låg omsättning, samma öde har Auriant Mining gått tillmötes. Gemensamt för bolagen är att marknaden har satt ett all...
Active Biotech kan snabbt dras upp till 100 kronor eller mer, enligt den tekniska aktieanalysen.
Vågar man köpa aktier i lilla investmentbolaget Nischer där frontfiguren har brokigt förflutet?
Idag startade handeln i fastighetsbolaget Platzer. Har tecknat en anseenlig mängd då jag tror på bolaget och anser värderingen vara rimlig. Noterar dock lite märkliga villkor kring noteringen som jag...
412 miljarder svenska kronor skall Kineserna investera i att rena sitt vatten och Josab har nu intagit scenen bokstavligen tack vare ICW, Kinesiska regeringens högra hand som går in som största deläga...
Synen på Active Biotech håller sakta men säkert på att ändras. Fortfarande är misstron mot bolaget cementerad, vilket gör aktien rejält felprissatt. Jag vidhåller att Active kan flerdubblas i värde un...
De mest sannolika scenarierna för Dignitana ger goda skäl för ”Köp”. Både på kort sikt, ca 4 månader. Och längre sikt, dvs. 1-3 år. * På kort sikt pga. utdelningen av Brain Cool, och möjlighet att...
Shamaran ser ut som ett bra kortsiktigt speck för årets sista månad. Jag tror på ett snart uppbrott genom 3 kronor och ett potentiellt test av gamla toppar vid 3,40 och 3,95 kronor drivet av nyhetsflö...