Uniflex bjöd på champagnefrukost
Uniflex redovisade på torsdagsmorgonen sitt resultat för 3:e kvartalet. Omsättning: 334,7 Mkr +87% Rörelseresultat: 26,6 Mkr +706% Jämförelsetalen är fortfarande snälla eftersom Q3-2009 inträffade m...
Uniflex redovisade på torsdagsmorgonen sitt resultat för 3:e kvartalet. Omsättning: 334,7 Mkr +87% Rörelseresultat: 26,6 Mkr +706% Jämförelsetalen är fortfarande snälla eftersom Q3-2009 inträffade m...
Har sedan 25 juli 2010 förvaltat en portfölj som jag kallar Rakakurvan! Den innehåller aktier som "i princip" har gått rakt upp i minst ett år. Bolag som brukar kallas "tråkiga" pga dom inte är något...
Häromdagen drömde jag en märklig dröm. Jag befann mig på en paradisö alldeles invid stranden sittandes i en solstol. När jag vände mig åt höger, satt där en man i Björn Borg kalsonger drickandes Singh...
Lönsamhetsförbättringar inom främst Managed Services är intressanta att hålla koll på det närmaste året.
Som jag tidigare har skrivit efter rapporten i måndags Man kan nog anta att analytikerna nu kommer Vända o vrida på sina siffror då man avser slå analytikernas egna konsensus med hästlängder i de nu...
Nokias Q3-rapport var överlag godkänd. Framförallt var det mobiltelefonsidan både i Q3 men även prognosen för Q4 som var bättre än väntat. Även efter dagens uppgång ser vi Nokia-värderingen som attrak...
Stockholmsbörsen väntas inleda dagen avvaktande till svagt nedåt med press ifrån Asien och ledande europeiska terminer.
Boliden 106,90 kr Råden inför rapporten skiljer sig avsevärt mellan mäklarfirmorna, vilket också återspeglas i att aktien kastat rejält i kurs de två senaste dagarna. Först ordentligt ned, sedan åter...
Verkar ha hittat ett klassisk Value case i Italien.....Parmalat heter bolaget....och ni som kommer ihåg Uno Kryss Due och Thomas Brolin vet att detta bolag sponsrade fotbollslaget Parma under många år...
Det har hänt en hel del positivt i NeuroVives verksamhet sedan i våras. Kursen har dock hämmats av lite sommartorka och i höst av att vissa indirekta aktieägare, t ex amerikanska, i största ägaren Ma...