Mina favoritbolag 4/2010
Då har det åter blivit dags för en genomgång av mina favoritbolag. Den här gången jämförs perioden mellan 13/8 och 9/11. Det har varit ett speciellt kvartal. Dels har det hänt extremt mycket i mitt l...
Då har det åter blivit dags för en genomgång av mina favoritbolag. Den här gången jämförs perioden mellan 13/8 och 9/11. Det har varit ett speciellt kvartal. Dels har det hänt extremt mycket i mitt l...
Så kom dagen då vi fick veta mer om royalty nivån som EpiCept får i ersättning av Meda. Från den lite luddiga "two-digit royalty" till "low teens to low twenties". För att var lite efterklok känns den...
Stockholmsbörsen väntas idag öppna i negativt territorium. Press kommer från USA där börserna visade nedgångar efter Stockholmsbörsens stängning igår. Svagt stöd kommer dock från ledande amerikanska t...
I december möbleras OMX Stockholms index om. Några bolag plockas bort och Transatlantic tillkommer. Det innebär många indexfonder måste köpa Transatlanticaktier. Till vilket pris som helst. Det borde...
En av mina favoriter Lagerkrantz kom med en kanonrapport igår. Fantastiskt här är man optimist men de överträffar på alla punkter. Omsättningen ökar med 23 % under kvartalet. Rörelsemarginalen ökar t...
Bolidens aktiekurs har utvecklats starkt under 2010 och mycket baserar sig på marknadens syn på värderingen i zink och koppar. Jag tror dock att värderingen nått toppnivåer och att en rekyl är att vän...
Idag levererade SJR sin rapport för tredje kvartalet. Det var ett riktigt smörgåsbord för en aktieägare, smaka på detta: Omsättningstillväxt på 44%, att jämföra med marknadens tillväxttakt på 16%. R...
Värmlands finans kom fredagen den 5:e November ut med en Q1 rapport rapporten gav blandade besked. Omsättningen var något lägre på grund av semestertider i juli, augusti. Siffrorna i korthet. Omsätt...
Netonnet har tvingats till en vinstvarning då bolaget inte kommer nå sina högt uppsatta mål. Tuffa tider väntar och i den kommande rapporten i början av december väntar vi oss ytterligare ett förlustk...
Genovis, detta lilla bolag på First North som var så haussat 2006-2007 har på senare tid blivit bortglömt. Detta antagligen främst på grund av att ingen riktigt förstår vad deras forskning handlar om....