Community posts

CNBC insights

FF
ffede44c54a5

0 comments

Satt precis och kollade på CNBC och då frågar de en analytiker vad han tror om marknaden. Hans svar är ganska intressant "Förra veckan skrev jag mitt kortaste research brev någonsin. Det jag skrev var...

Entraction-nytt guldavtal

MA
maestro

0 comments

En liten sifferlek Entraction avslöjade idag vem den stora operatören som man tecknat avtal med- Victor Chandler poker. VC är idag medlem av ipoker-nätverket, europas största nätverk. Victor chandle...

Orc Software - när dåligt är bra

SP
spartacus

0 comments

Idag ökade jag mitt innehav i Orc Software. Orc Software har fått en kraftig minskad vinst i år. Förvärv av Neonet har gett stora engångskostnader. Valutorna har ej spelat ORC i händerna. ORC får sin...

Råvaror!

68
684bb2f78127

0 comments

Hej! När jag vaknade imorse så såg jag att konflikten mellan syd och Nordkorea hade blossat upp igen. Jag förstod direkt vad det innebär. Rally i US dollar. Dock fick rallyt inte den effekten att äd...

Karo Bio - Börsvärdet

IN
inzaire

0 comments

Extra Bolagsstämma i morgon. Kursen rasar och de flesta skriver ned bolaget. Undertecknat har inga kunskaper i att värdera bolaget men konstaterar följande. Och jag uppskattar om ni korrigerar mig. Si...

E7 vs G7

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Kommer världens råvaror att räcka till, om dom s.k emerging countries ska komma upp till I -ländernas levnadsstandard ? Om man tittar på E-7 länderna Kina - Indien - Indonesien - Brasilien - Pakistan...

Neurovive - Ett nytt Diamyd

21
215b86f44acd

0 comments

Med stor sannolikhet kommer Neurovives portfölj att se ut på följande sett. 2012 Färdig produkt - Immunosuppression intrvenös Färdig produkt - Immunosuppression peroral Fas III - Hjärntrauma USA (ber...