CNBC insights
Satt precis och kollade på CNBC och då frågar de en analytiker vad han tror om marknaden. Hans svar är ganska intressant "Förra veckan skrev jag mitt kortaste research brev någonsin. Det jag skrev var...
Satt precis och kollade på CNBC och då frågar de en analytiker vad han tror om marknaden. Hans svar är ganska intressant "Förra veckan skrev jag mitt kortaste research brev någonsin. Det jag skrev var...
En liten sifferlek Entraction avslöjade idag vem den stora operatören som man tecknat avtal med- Victor Chandler poker. VC är idag medlem av ipoker-nätverket, europas största nätverk. Victor chandle...
Det damp ner som en mindre bomb här! Inte nyheten i sig men att det skedde så snabbt! :-) De ligger inte på latsidan precis! Northland kör Book Building processen som skall generera mellan 200 - 250...
SensoDetect släppte idag delårsrapporten för Januari - September. Det var en rapport som, för mig, inte bjöd på några större överraskningar. Allt går strålande enligt prognoserna. SensoDetect fortsat...
Idag ökade jag mitt innehav i Orc Software. Orc Software har fått en kraftig minskad vinst i år. Förvärv av Neonet har gett stora engångskostnader. Valutorna har ej spelat ORC i händerna. ORC får sin...
Hej! När jag vaknade imorse så såg jag att konflikten mellan syd och Nordkorea hade blossat upp igen. Jag förstod direkt vad det innebär. Rally i US dollar. Dock fick rallyt inte den effekten att äd...
Extra Bolagsstämma i morgon. Kursen rasar och de flesta skriver ned bolaget. Undertecknat har inga kunskaper i att värdera bolaget men konstaterar följande. Och jag uppskattar om ni korrigerar mig. Si...
Kommer världens råvaror att räcka till, om dom s.k emerging countries ska komma upp till I -ländernas levnadsstandard ? Om man tittar på E-7 länderna Kina - Indien - Indonesien - Brasilien - Pakistan...
Här kommer en lite sen uppdatering (pga semesterfrånvaro) gällande Forestlights samarbetsavtal kring filmprojektet Astrid Silverlock. Pressmeddelandet finns att läsa enligt nedan: http://www.forestli...
Med stor sannolikhet kommer Neurovives portfölj att se ut på följande sett. 2012 Färdig produkt - Immunosuppression intrvenös Färdig produkt - Immunosuppression peroral Fas III - Hjärntrauma USA (ber...