Community posts

Algeta bättre än Astra?

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Lösnummer rubrik! I dag var det konferens i Barcelona och två lovande läkemedel för behandling av Prostata cancer som inte längre kan hormon behandlas(HRPC) har publicerats. Astras ZD4054 uppges kunn...

Björn Borg: Rapport från fältet

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Signaturen "iwantmore" kom med en intressant rapport från fältet för Björn Borg på BS. Mycket intressant och det är precis så här man ska jobba...!: "Jag har idag "scuttlebuttlat" (?) Björn Borg i ce...

Köpsignal i NeoNet

CH
chulito

0 comments

NeoNet har idag handlats över det starka motståndet på 36 kr och står emot bra på svag börs. 39 kr inom ett en vecka eller två är mycket troligt så länge börsen inte havererar totalt. Lägg därtill st...

Skvaller om IFS i New York

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon! Läste Dagens Industri till frukost. Det stod en rubrik i rosa tidningen: "IFS doftar kontanter". IFS utvärderar just nu olika alternativ. Ett är att sälja konsultdelen, ett annat att säl...

Signalspaning

GL
glepar

0 comments

Satt på tåget nyss. Kom att tänka på hur säkerhetstjänster världen över jobbar med signalspaning på Internet för att hitta terrorister. Det sätt de jobbar på liknar nog lite grann de metoder som en de...

COUM, DIBS, NSP och NEO

PE
pechan

0 comments

Här följer en kort uppdatering av dagens läge för portföljbolagen: NSP: Ser stark ut och dagsomsättningen är stigande, intresset för akiten är minst sakt påväg uppåt. REM har bestämt sig för att åter...

Två kommande vinnare

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Odd Molly har jag 4,50 i vpa på för nästa år vilket betyder p/e ca 20. P/e 20 är riktigt billigt för en snabbväxare som mer än dubblat omsättningen varje år sedan starten 2002. Branschen brukar ligga...

Heart of Brands-officiell butiksöppning

XA
xavi

0 comments

Ja då öppnar HOB sin första butik imorgon (officiellt) i Stockholm, Sturegallerian. Butiken har däremot varit öppen sedan . Här är bilder på butiken. Ser riktigt stilren och proffsig ut. mittehttp://...

Skatten, dollarn och livet framöver

LA
lapek

0 comments

Noterar att min gissning om att FED skulle ha oförändrad ränta var tvärfel. FED tar istället risken att dollarn fallerar rejält och försöker sälja till marknaden att inflationen (högst temporärt efter...