Formpipe-nya ägare köper mer ?
I morse köpte ETS drygt 24 000 st Formpipe på säljsidan rakt upp och ned upp till 11 kr och aktien steg dryga 10 % för att sedan stanna på 10,50 kr. Jag sticker ut hakan och tror det är insiderköp so...
I morse köpte ETS drygt 24 000 st Formpipe på säljsidan rakt upp och ned upp till 11 kr och aktien steg dryga 10 % för att sedan stanna på 10,50 kr. Jag sticker ut hakan och tror det är insiderköp so...
Först och främst kul att jag nu blivit uppskattad av Redeye till att bli certifierad användare i och med mina två analyser av Björn Borg och nu Acap Invest AB. Analysen av Acap idag tror jag helt klar...
God kväll vänner, jag kommer inom kort (förhoppningsvis under helgen) komma med en lite nogrannare analys om medicinteknikföretaget Elekta. Håll intresset uppe nu, på återseende! Vänliga hälsningar...
Mycket intressant har skett sedan den förra uppdateringen så här kommer lite kort om de fyra portföljbolagen igen. DIBS: Stänger för första gången på länge över 41 kr med förhållandevis hög omästtnin...
Spännande för aktieägarna i OMX, när handeln stoppades strax före börsöppningen idag. Stoppet hävdes när Borse Dubai och Nasdaq höjt sitt bud på OMX till 265 kronor per aktie. Jag hoppas verkligen at...
men det verkar som vi får vänta. Den som köper väl utvalda småbolag kommer på sikt att bli rikligt belönad det är jag övertygad om. Jag gör här comeback i bloggen efter en tids frånvaro.. Återhämtni...
Tyvärr verkar det som Betsson (liksom andra spelbolag förstås) får problem i Norge. De kommer nu med förslag att förbjuda banköverföringar till nätspelbolagen enligt nedanstående artikel: http://www.d...
"Xavi" är vår tolfte certifierade användaranalytiker. Han blir certifierad eftersom han skrivit två välskrivna analyser om företagen Björn Borg och Acap Invest.
Guideline stiger som en raket idag helt utan substans, men det finns det fler exempel på att aktier kan stiga en hel del utan substans bakom. Inga nämnt och därav ingen glömd. Dock vill jag inte påst...
I denna vecka skall EMEA komma med beslut angående registrering av Orexos/Prostrakans läkemedel Rapinyl som är utvecklat mot genombrottssmärta vid cancer. Aktien har smugit sig nedåt inför detta besk...