Community posts

Opcon - utdragen turn-around

LA
lan

0 comments

Opcon är snart på väg ut ur en förlängd turn-around process. Förra året var ett rekordår och inledde omvändningen, men Opcon har även ändrat sin verksamhetsinriktning vilket gjort vändningen något mer...

En dag i morgon också...

XA
xavi

0 comments

Jag har varit väldigt upptagen med arbete idag så jag har inte kunnat följa börsen men jag noterar att det inte hänt mycket för mina innehav. Fedmötet idag slutade med sänkning av 0,25%. Det var vad...

Transcom: nu har det vänt igen!

W
w

0 comments

Ni som följt Callcenter och Kredithanteringsföretaget Trancsom under året har fått se en rejäl aktieresa i sydlig riktning. Aktien står i dagsläget 30 procent lägre än för ett år sedan.

Excuse me, SIR?

NE
nejab

0 comments

Igår såg vi Odd Molly dra iväg med ca 25% idag är det SIR. Om jag kan förstå uppståndelsen kring Odd Molly har jag faktiskt svårt att förstå dagens reaktion som troligtvis beror på at man har fått en...

Isn't it Odd!

FA
fa708529f422

0 comments

God morgon, Tycker att det är spännande det här med Odd Molly. Personligen tycker jag som många andra att aktien är skyhögt värderad och skulle absolut inte våga rekommendera någon att köpa aktien vi...

Odd Molly: Kom, Sågs och Besegrade!

84
847b946a87c0

0 comments

Vilken fantastisk dag på en dyster börs. Odd Molly gjorde det igen, hör och häpna att under årets tre första kvartal ökade försäljningen med 45 procent, samtidigt som lönsamheten steg. Odd Molly räkn...

Midway: långsiktig vinnare!

PE
petrusko

0 comments

Midways delårsrapport skämdes inte för sig med en vinstökning på 15 procent. Bolaget, som fokuserar på att ge hög utdelning, lär kunna dela ut 5 kronor per aktie till våren, vilket innebär en direktav...

Fin utdelning

PE
petrusko

0 comments

Kungsleden har aviserat en extra utdelning óm 11.5SEK per aktie i slutet på detta året. Till våren kommer utdelningen troligtvis bli minst 8SEK per aktie. Det prognosticerade utdelningsgrundande resul...