Community posts

Mot år 2015

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Kalles Farsa har på ett fyndigt sätt beskrivit dagens konjunktur som Bungy Jump. Det var ju mycket träffande! Världen har sedan juli 2007 gått mot allt sämre tider, men samtidigt har det funnits cent...

Deflation och annat som pekar neråt

FL
flute

0 comments

I tisdags rapporterades att konsumentpriserna sjönk med 0,8% från oktober till november i år. Fallande oljepriser och lägre räntor är tydligen en stor del av förklaringen. Jag förväntar mig att massiv...

OMXS30 vecka 51

EV
evilsteff

0 comments

OMXS30 steg under föregående vecka och min bedömning är att det blir fler starka veckor framöver, enligt tidigare resonemang. Jag har flera gånger visat MACD-indikatorn som jag använder mig av på li...

Bungyjump

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Bungyjump Världens regeringar och riksbanker har lagt korten som ska hjälpa till att få ett slut på den globala krisen och förhoppningvis få fart på den igen, genom enorma stimulanspaket. Kommer det...

Teknisk analys av indexen 14/12-2008

NA
nasdack

0 comments

Om man ser till teknisk analys så ser det inte helt ljust ut på indexen. Nasdaq har än en gång vänt ner från sin topp i den nedåtgående trendkanalen från oktober. Ett tappert försök att gå över denna...

Enda vägen?

2B
2bb086e9ba14

0 comments

Den senaste tiden har flera skribenter, bl.a Göran Rosenberg i DN 2008-l2-10, konstaterat att den ekonomiska nyliberalismen är död. Den världsbild där alla marknader, inklusive den globala, sköts bäst...

Morphic mot Nya höjder 2009

AD
adacta

0 comments

Är det så vi skall tolka marknadens värdering av företaget. Ser faktiskt rätt illa ut inför rapporten den 19 december. Köpet av Scanwind ser ut att bli spiken i företagets kista. Vad tjänar dom pengar...