Mot år 2015
Kalles Farsa har på ett fyndigt sätt beskrivit dagens konjunktur som Bungy Jump. Det var ju mycket träffande! Världen har sedan juli 2007 gått mot allt sämre tider, men samtidigt har det funnits cent...
Kalles Farsa har på ett fyndigt sätt beskrivit dagens konjunktur som Bungy Jump. Det var ju mycket träffande! Världen har sedan juli 2007 gått mot allt sämre tider, men samtidigt har det funnits cent...
I tisdags rapporterades att konsumentpriserna sjönk med 0,8% från oktober till november i år. Fallande oljepriser och lägre räntor är tydligen en stor del av förklaringen. Jag förväntar mig att massiv...
OMXS30 steg under föregående vecka och min bedömning är att det blir fler starka veckor framöver, enligt tidigare resonemang. Jag har flera gånger visat MACD-indikatorn som jag använder mig av på li...
Bungyjump Världens regeringar och riksbanker har lagt korten som ska hjälpa till att få ett slut på den globala krisen och förhoppningvis få fart på den igen, genom enorma stimulanspaket. Kommer det...
Om man ser till teknisk analys så ser det inte helt ljust ut på indexen. Nasdaq har än en gång vänt ner från sin topp i den nedåtgående trendkanalen från oktober. Ett tappert försök att gå över denna...
Igår läste jag en artikel i Dagens Nyheter av Johan Stäel von Holstein om Volvo och Saab. Han framförde sina synpunkter på Volvo och Saab:s framtid. Här är artikeln: "Jag har under de senaste veckorn...
Flera intressanta händelser kommer påverka Opus väldigt positivt under 2009. Bara under 4:e kvartalet väntas en hel del intressant. I Storbritanien måste alla bilprovningar ha miljöannpassat sina syst...
Den senaste tiden har flera skribenter, bl.a Göran Rosenberg i DN 2008-l2-10, konstaterat att den ekonomiska nyliberalismen är död. Den världsbild där alla marknader, inklusive den globala, sköts bäst...
Kul fråga, för jag har alldrig sett ett dåligare avtal. Där ena partern i princip har avtalat bort alla rättigheter och desutom har jurister hjälpt till med avtalet!! Inan jag går vidare måste jag nyp...
Är det så vi skall tolka marknadens värdering av företaget. Ser faktiskt rätt illa ut inför rapporten den 19 december. Köpet av Scanwind ser ut att bli spiken i företagets kista. Vad tjänar dom pengar...