Informellt utlåtande om FTR-affären
Eftersom styrelsen inte accepterade ett informellt överlämnat motbud (den 4 maj lämnade Lau Su, som äger 22% av aktierna in ett motbud), så seglar jag vidare på den informella vägen, genom att skriva...
Eftersom styrelsen inte accepterade ett informellt överlämnat motbud (den 4 maj lämnade Lau Su, som äger 22% av aktierna in ett motbud), så seglar jag vidare på den informella vägen, genom att skriva...
Nyligen publicerade Nordic Mines AB, "att Nordic Mines AB (publ) kommer att bli ett skalföretag", det står att läsa i länken, som finns presenterad i texten nedan, under punkt 6. Nu är det enklare att...
Nynoterade Mantex fick en mödosam start på börsen, aktien öppnade 49% ner vid handelsstart 5/5. Introkurs var 8,7kr och aktien står idag på 4,5kr vilket ger ett väldigt bra köpläge. Värderingen är i d...
IPO-markanden har det senaste halvåret levererat katastrof efter katastrof. Visst finns det undantag, men de flesta nya bolag på de svenska listorna handlas under introduktionskurserna och trenden är...
Targeteveryone visade vid Q1 rapporten att deras prognos fortfarande står kvar att göra 15 miljoner i ebitda för 2017. Väldigt få Avanza-ägare fortfarande medan insider handlar.
Probi ligger i sweet spot för flera megatrender. Forskningsintresset kring tarmflorans betydelse för hälsan exploderar, konsumentens intresse och ansvar för den egna hälsan ökar, antibiotikaanvändning...
Har länge tänkt på om jag ska börja blogga, men känner att vi börjar nå höga värderingar på börsen och således har tankarna växt fram om att försöka dela med mig av min erfarenhet samt uppfattning om...
Nu börjar det bli bråttom, om 11 månader träder EU:s General Data Protection Laws (GDPR) i laga kraft. Det är många bolag som tar en enormt stor affärsrisk om de inte är skyddade. Alla företag som han...
Tourn International är en doldis som många kanske hört talas om men inte riktigt förstått vad de gör. 2016 var ett genombrottsår och 2017 har börjat mycket bra. Bolaget driver annonseringsnätverket To...
Fråga gemene man "på gatan" vad en bränslecell är, och du kommer att få extremt luddiga svar. Bränsleceller är inget hett ämne i Sverige. Lite märkligt kan tyckas, eftersom vi har en teknisk spetskomp...