Paxmans nyemission
Paxman gör en nyemision med en värdering på ca halva Dignitanas börsvärde. Paxman ser ut att vara lönsam och säljer betydligt fler skalpkylningssystem i resten av världen (utom USA) än Dignitna. Paxma...
Paxman gör en nyemision med en värdering på ca halva Dignitanas börsvärde. Paxman ser ut att vara lönsam och säljer betydligt fler skalpkylningssystem i resten av världen (utom USA) än Dignitna. Paxma...
Intuitive Aerial är i absoluta världsklass inom utveckling och tillverkning av fjärrstyrda och gyrostabiliserade drönare och stativ för proffsmarknaden. Med andra ord gör de hårdvara och mjukvara som...
Götenehus visar stark tillväxt i en glödhet byggmarknad. Mycket intressant händer kring bolaget som är värt att notera. Sedan mitt senaste inlägg har mycket skett. I förra veckan kom en urstark kvarta...
Kazakstan, Mozambique, Irak osv från årsstämman
Bolaget värderas till ca 37 miljoner och bör enligt mina beräkningar ha ca 25 miljoner i kassan. Introkurs inför noteringen var på 27kr så dagens kurs kring 18.50kr känns som en bra R/R speciellt med...
Multidocker har precis släppt årets första kvartalsrapport, nu på fredagen. Intäkterna under Q1 har ökat från 10 MSEK (2016) till 44 MSEK, en ökning med 334%. EBITDA ökar från – 4,3 MSEK till 1,3 MS...
Kameraövervakning. Butikssäkerhet. Digitala säkerhetslösningar. Secits ska bli störst i Sverige, säger nye VDn Hans Molin. Han har en tydlig tillväxtstrategi och som mål att bli störste spelaren i den...
Nu har teckningstiden inletts i Realfiction som börjar handlas på First North den 20:e juni. Realfiction tillverkar produkter inom kategorin Mixed Reality, i form av hologram som hjälper till att bygg...
I väntan på utfallen i de mycket viktiga och omfattande industriella tester/körningar som pågått sedan april månad i Quads anläggning i USA tänkte jag uppmärksamma nästa veckas event. Vad händer då?...
Internet of Things är ett av börsens hetaste investeringsteman för tillfället. Tillväxten för uppkopplade saker förväntas bli parabolisk de kommande åren och 2020 beräknas 50 miljarder produkter vara...