Övertagande/motreaktion av Nordic Mines pågår
Försök till övertagande via skalbolag av Nordic Mines pågår. Motreaktion har startat.
Försök till övertagande via skalbolag av Nordic Mines pågår. Motreaktion har startat.
I senaste numret av Nature Communications är Acousorts grundare och storägare med som upphovsman till en vetenskaplig publicering om Circulating Tumour Cells.
GomSpace genomförde nyligen en riktad emission till institutionella placerare för att kunna öka expansionstakten ytterligare. Emissionen inbringade 95 miljoner kronor före transaktionskostnader och me...
Intervacc verkar inom Life Science, med fokus på att utveckla och sälja vacciner och läkemedel inom djurhälsovård. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och...
Potentialen för denna marknad är enorm, dock så bör man inte blunda för att det äveen givetvis finns risker med att investera i medicinsk cannabis. I det här inlägget så kommer jag att gå igenom just...
Ny utländsk storinvesterare går in i Crown Energy.
Taurus Energy nu går in i en intensiv period sett ur kommande händelser och event, jag har försökt summera dessa "triggers" enligt nedan sammanställning (källa: www.lallemandbds.com): 20 april = Kvar...
Arcoma är en Växjöbaserad systemintegratör av digitala röntgensystem. Bolaget har en 20-årig historik och det är främst genom kvalité, ergonomi och throughput som gör att bolagets produkter står sig s...
Index Pharmaceuticals har haft en negativ utveckling - är den undervärderad? Jag gör här en genomgång över vad vi vet om sannolikheten för att de skall lyckas, och översätter det till kursvärdering. D...
Tobii har en imponerande historia av 16 års organisk tillväxt inom eyetracking och dominerar världsmarknaderna för kommunikationshjälpmedel och beteendestyrning genom de lönsamma affärsområdena Tobii...