Community posts

Daytrading - tragisk förlorarhistoria

YX
yxhugg

0 comments

På nätet finns berättelsen om en korttidshandlare som började bra, men slutade bankrutt. Daytrading är inte lätt för alla. Bushbaby inser rätt snart att courtaget är en betydande utgift, när vinstern...

Biophausia kvick...

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Biophausias nettoomsättning blev 580 Mkr (465) Rörelseresultat före avskrivningar 72 Mkr (52) Rörelseresultatet uppgick till 57 Mkr (45) VPA 0,15kr (0,18) före full utspädning Bolaget har ett starkt...

Pricer-Rapport

AK
aktiealex

0 comments

I skrivande stund faller pricer på börsen....viktigaste detaljerna inför rapporten var som jag skrev igår Pricers förväntningar av år 2009 tillväxten Hur utvecklas Pricer i USA(en marknad som Pricer...

Tillfälle i lågvärderat bolag

74
740551c7422f

0 comments

Varför är Redbet värderat till mindre än hälften av andra spelbolag undrade någon. Det är nog dels för att det är ett litet bolag på en liten lista som inte får så mycket uppmärksamhet. Men det beror...

Onyttan med teve

FL
flute

0 comments

Läsvärda ekonomibloggen Cornucopia har en mängd spartips denna vecka och dagens tips är att göra sig av med teven. Det är definitivt inte politiskt korrekt. I dagens samhälle blir man betraktad som en...

Pricer-Rapport

AK
aktiealex

0 comments

Imorgon kommer Etikettbolaget-Pricer med sitt bokslut Pricer har haft tio svåra år på stockholmsbörsen, förra året kunde bolaget äntligen visa positiva resultat. Bokslutet kommer redovisas imorgon oc...

Nya uppdaterade värderingar

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

För några dagar sedan skrev jag om "intressanta värderingar". Många nyfikna investerare hörde av sig till mig via email vilket förvånade mig inte. Bloggaren Yxhugg förstod värderingsmodellen som en vi...