Stiltje hos Transatlantic
Transatlantics bokslutsrapport var ingen munter läsning. Visserligen kröp det operativa resultatet för offshoreverksamheten under Q4 upp till hela 101 (86) miljoner kronor, vilket var marginellt sämre...
Transatlantics bokslutsrapport var ingen munter läsning. Visserligen kröp det operativa resultatet för offshoreverksamheten under Q4 upp till hela 101 (86) miljoner kronor, vilket var marginellt sämre...
Nibe 55 kr Tillväxten i Nibe har saktat in. Företget har en miljö- och energiimage, som varit vinstgivande. De fem senaste åren har tillväxten legat på 23 procent och rörelsemarginalen på tio. Den sv...
Vestas Wind Systems. Det blåser motvind, men mycket elände är redan inräknat i aktievärderingen. Kursfallet gör att man får två aktier nu, mot en tidigare.
Då har jag bara 3 dagar kvar av mitt experiment och jag är väldigt nöjd med resultat hittills även om jag inte kommer att nå målet. Idag riktade jag in mig på Eniro och borde gjort flera affärer efter...
Även er Terapist har nu tankat Karo Bio. Efter det minst sagt dystra nyheterna från Seco Tools bestlutade jag att sälja på ca +/- 0 och dra in rubbet på Karo Bio istället. Den senaste tidens nedgång...
Merck har under gårdagen dragit tillbaka sin registreringsansökan hos EMEA beträffande cancerläkemedlet Zolinza, för behandling av kutant T-cell lymfom (CTCL). 2006 godkändes Zolinza av FDA och den nu...
Imorgon innan öppning kommer Starbreeze med sin delårsrapport. Som ett av väldigt få bolag tror jag vi kommer få se en rapport som "sprudar" av optimism och all time high i omsättning och även vinst...
Det pratar mycket om att "snitta ner" sig nuförtiden. Efter att ha läst reaktionerna på Malkas ras slog följande tanke mig: Vad hände med att "snitta upp" sig? Rent logiskt borde vi köpa fler aktier...
Att få ”en spark” i baken är smärtsamt men i regel överkomligt även för en politiker. Att få en ”bil i baken” som man själv styrt dit är allvarligare. Saab har haft General Motor som autopilot. Efter...
Vad är Sverige förutom en dansande midsommarflicka med blommig kjol? Jo, Sverige är H&M, IKEA, Ericsson, Volvo, Scania och Saab - starka varumärken som rotat sig i den svenska folksjälen. I en al...