Community posts

Betsson: börsens guldägg

B0
b091b495b326

0 comments

Betssons fjärde kvartalsrapport imponerade stort och slog förväntningarna med råge. Trots uppgången efter rapporten känns caset intressant och risk / reward känns mycket lockande på längre sikt!

Build Your Dreams

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Den kinesiska biltillverkaren Build Your Dreams , BYD, skulle kunna vara en tänkbar köpare av Saab Automobile och börja med ett nytt koncept. Build Your Saab som en byggsats. "BYS" är född och det kan...

Mer om EU-bankerna

IT
itrader

0 comments

Cornucopia hade ett mer insatt inlägg angående tillståndet inom EU:s banksektor, mer insatt än mitt alltså! Tydligen är det "bara" ca 14.000 miljarder euro som är tveksamma tillgångar och inte de närm...

Funcom Q4...

BE
bellatore

0 comments

Jaha då var det dags att sammanfatta rapporten och ser man till totala resultatet var det långt ifrån munter läsning och när jag själv såg det först blev jag faktiskt stum. Det står EAT -30,854M USD o...

OMXS30 vecka 9

EV
evilsteff

0 comments

Börsen föll under föregående vecka återigen tillbaka och ligger nu ungefär i mitten av den konsolidering som pågått sedan oktober. Egentligen får det ses som ett ganska neutralt läge och därför kan ma...

Pilum: ny teknik mot genombrott

FA
fa708529f422

0 comments

Miljöteknikbolaget Pilums teknologi för återvinning av spillvärme är nu redo för en kommersialisering vilket innebär att en miljardmarknad hägrar. Med tanke på att börsvärdet uppgår till drygt 20 milj...