Högutdelarna står när de andra faller
Jag har för tillfället gått ur några av mina innehav då jag är rädd för att vi står inför en större nedgång på börsen. Av aktierna som såldes så ger fyra av dem hög utdelning. Här är aktierna och dag...
Jag har för tillfället gått ur några av mina innehav då jag är rädd för att vi står inför en större nedgång på börsen. Av aktierna som såldes så ger fyra av dem hög utdelning. Här är aktierna och dag...
Betssons fjärde kvartalsrapport imponerade stort och slog förväntningarna med råge. Trots uppgången efter rapporten känns caset intressant och risk / reward känns mycket lockande på längre sikt!
Den kinesiska biltillverkaren Build Your Dreams , BYD, skulle kunna vara en tänkbar köpare av Saab Automobile och börja med ett nytt koncept. Build Your Saab som en byggsats. "BYS" är född och det kan...
Analysen bygger på den låga värderingen kontra kassa och framtida intjäningsmöjlighet.
Lundin Petroleum 39,50 kr Vinst per aktie 2008 nådde knappa en krona. Fjärde kvartalet slutade med förlust. Råvarupriset på olja sjunker när vacklande ekonomier drar ned på efterfrågan. Kursfallet p...
Cornucopia hade ett mer insatt inlägg angående tillståndet inom EU:s banksektor, mer insatt än mitt alltså! Tydligen är det "bara" ca 14.000 miljarder euro som är tveksamma tillgångar och inte de närm...
Jaha då var det dags att sammanfatta rapporten och ser man till totala resultatet var det långt ifrån munter läsning och när jag själv såg det först blev jag faktiskt stum. Det står EAT -30,854M USD o...
Börsen föll under föregående vecka återigen tillbaka och ligger nu ungefär i mitten av den konsolidering som pågått sedan oktober. Egentligen får det ses som ett ganska neutralt läge och därför kan ma...
Miljöteknikbolaget Pilums teknologi för återvinning av spillvärme är nu redo för en kommersialisering vilket innebär att en miljardmarknad hägrar. Med tanke på att börsvärdet uppgår till drygt 20 milj...
Enligt media har ett antal svenska banker lanserat värdepapper, s.k. valutaobligationer, som ger positiv avkastning om kronan stärks mot euron framöver. Det verkar som om produkterna innehåller någon...