Spekulativt köp: Spectra Energy
Läge att ta rygg på framgångsrika hedgefond-förvaltaren Thomas Sandell och köpa aktier i amerikanska gasbolaget Spectra Energy.
Läge att ta rygg på framgångsrika hedgefond-förvaltaren Thomas Sandell och köpa aktier i amerikanska gasbolaget Spectra Energy.
Startar serietillverkning till stor europeisk kund vid nyår, vd säger att det handlar om substansiella volymer.
Förväntningarna är höga på bolaget Enzymatica med sin torsk-baserade anti-förkylnings-spray Coldzyme.
Medfield genomför en aggressiv nyemission med liten utspädning. Nästa vecka avskiljs rätterna. Passa på att plocka in aktien nu och få köpa en ny i emissionen för 7,15 kronor för varje 6-tal aktier.
Teknisk analys
Starbreeze fortsättter att imponera. För ett tag sedan skrev jag en blogg om Starbreeze där jag trodde att vinsten för första kvartalet skulle landa på ca 50 MSEK efter skatt . (http://www.redeye.se/a...
Ett svenskt bolag verksamt inom guldprospektering i Ryssland men har som mål att starta en relativt hög produktion iförhållande till dagens börsvärde på cirka 30 miljoner kr med dagens kurs. Man prosp...
Alla träd växer till himlen,,,
Det har spekulerats mycket på olika forum om det är Ericsson som är kunden bakom den nyligen lagda serieordern till Sivers IMA. Jag kan nu berätta att jag lyckas lista ut att det är Ericsson. Den för...
Crown Energy är ett oljeprospekteringsbolag som har mycket intressanta borrområden i Afrika och Irak. Bolaget är väldig undervärderat i mina ögon. Ser att vi inom kort kan få en uppvärdering mot i för...