Förslag till portfölj för 2014 - sista delen
Natural gas is cheap. Really cheap, but only in North America ... Den sista byggklossen i portföljen för 2014 bygger på en investeringsidé om framtida dyrare amerikansk naturgas.
Natural gas is cheap. Really cheap, but only in North America ... Den sista byggklossen i portföljen för 2014 bygger på en investeringsidé om framtida dyrare amerikansk naturgas.
Simon Blecher är geniförklarad aktieinvesterare. Först journalist på Affärsvärlden, sedan förvaltare på HQ-bank och nu Carnegie Sverigefond.
Vilka aktier som gått dåligt under 2013 är det läge att köpa på sig av?
De två sista aktierna hittar vi i Europas största ekonomi samt i Down Under. Det får bli två stycken turn-around kandidater.
Tidigare skandaler bland börsbolag, del 5.
Det var nu en tid sedan förra analysen. För er som köpt på mina tidigare analyser vill jag gratulera i efterskott. Opus har seglat upp rejält och VKG seglade upp +500 till +700% på någon/några månader...
Finns det något som talar för en kommande börsnedgång, eller är börshimlen så molnfri som den senaste börsuppgången indikerar?
Jag har inga aktier i Shelton Petroleum men har sett fram emot ett ägande i detta växande bolag genom utdelning av Shelton aktier via Lex Asea till Petrogrands ägare. Nu verkar det som om Shelton Petr...
I den fjärde delen, i jakten på en god avkastning för 2014, tittar vi på tillväxtmarknaderna. Tre aktier skall selekteras ut och stoppas in i portföljen. Häng med!
Årets nyårsraket på börsen kan mycket väl bli Opcon. Aktien står av allt att döma inför en regelrätt raketuppskjutning.