Community posts

Var är investeringsmoralen?

PL
player

0 comments

Idag pratar man om risk och bolagens tillväxt osv. Men vad jag tycker faller mellan stolarna är vad bolagen faktiskt bedriver för verksamhet. Jag är en förhållandevis ung investerare och har det som...

Bubblor i guld eller bostadsrätter?

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag har läst Ture Tratts blogginlägg i dag om att visst är guldet en bubbla. Han talar om hur en ekonomisk bubbla skall upptäckas: Det var en intervju i Dagens Industri får någon tid sedan med någon...

Visst är guldet en bubbla

53
53d53677b384

0 comments

Skallet går hårt nu Köp guld. Jag fick ett reklamutskick med rubriken i stil med "Be not insane buy gold". När sådant kommer så ringer varningsklockorna i alla fall för mig. Man skickar med diagram so...

SSAB sackar. Aningen dyr.

YX
yxhugg

0 comments

SSAB A 96,75 kr Grafen. Det är svårt att sia om framtida kursrörelser, men vi kan konstatera att kursen föll kraftigt efter den senaste rapporten, och bottnade på 91,60 kr. Sedan dess har den återhäm...

WeSC - fortsatt stark tillväxt.

FR
frefec

0 comments

Som ett litet svar till Redeyes egna säljtips av WeSC så behöver kommenteras att det inte riktigt är så illa som Redeye tycker kanske. Mycket av den uteblivna förväntade tillväxten, för inte säga all...

Community som skapar rubriker

TO
Tomas Otterbeck

0 comments

Vi lämnar en något lugnare vecka bakom oss, där novemberlov stått i fokus för en del lyckligt lottade. Börsen har dock inte tagit lov. Inte heller yxhugg, löparn, Staffan Kjellin med flera. SEB och Ne...

Balder rapportkommentar

53
53d53677b384

0 comments

Fastighetsbolagens rapporter är sällan några överaskningar och Balders resultat under Q3 kom väl in ungefär som jag som väntat eller något bättre. Hyresintäkterna steg under kvartalet till 342 MSEK (...