Var är investeringsmoralen?
Idag pratar man om risk och bolagens tillväxt osv. Men vad jag tycker faller mellan stolarna är vad bolagen faktiskt bedriver för verksamhet. Jag är en förhållandevis ung investerare och har det som...
Idag pratar man om risk och bolagens tillväxt osv. Men vad jag tycker faller mellan stolarna är vad bolagen faktiskt bedriver för verksamhet. Jag är en förhållandevis ung investerare och har det som...
För de som följer NeuroVive är det förmodligen ingen nyhet att sign. "löparn" och jag, (sign. "Tony" här på Redeye & sign. "noonne" på Avanzas aktieforum), är på kollisionskurs gällande NeuroVives...
Jag har läst Ture Tratts blogginlägg i dag om att visst är guldet en bubbla. Han talar om hur en ekonomisk bubbla skall upptäckas: Det var en intervju i Dagens Industri får någon tid sedan med någon...
Skallet går hårt nu Köp guld. Jag fick ett reklamutskick med rubriken i stil med "Be not insane buy gold". När sådant kommer så ringer varningsklockorna i alla fall för mig. Man skickar med diagram so...
SSAB A 96,75 kr Grafen. Det är svårt att sia om framtida kursrörelser, men vi kan konstatera att kursen föll kraftigt efter den senaste rapporten, och bottnade på 91,60 kr. Sedan dess har den återhäm...
Som ett litet svar till Redeyes egna säljtips av WeSC så behöver kommenteras att det inte riktigt är så illa som Redeye tycker kanske. Mycket av den uteblivna förväntade tillväxten, för inte säga all...
Vi lämnar en något lugnare vecka bakom oss, där novemberlov stått i fokus för en del lyckligt lottade. Börsen har dock inte tagit lov. Inte heller yxhugg, löparn, Staffan Kjellin med flera. SEB och Ne...
WeSC har kommit med relativt vaga besked kring framtida tillväxt. Bolaget har även valt att gå ut med sina halvårssiffror för det andra kvartalet.
Fastighetsbolagens rapporter är sällan några överaskningar och Balders resultat under Q3 kom väl in ungefär som jag som väntat eller något bättre. Hyresintäkterna steg under kvartalet till 342 MSEK (...
Jag har gjort oerhört mycket gratis PR för NeuroVive sedan början av april vid kurs 39 kr (före avskiljd TR) då min analys kom . Massor av analysutskick till life science-investmentbolag och analytike...