Corline - uppvärdering kommer
Corline är ett biotechbolag som ägs till 65 % av familjen Crafoord (Gambro). Kvaliteten är hög. Värderingen är låg. Bolaget har tre olika ben att stå på. Corline värderas till ca 90 MSEK idag, men jag...
Corline är ett biotechbolag som ägs till 65 % av familjen Crafoord (Gambro). Kvaliteten är hög. Värderingen är låg. Bolaget har tre olika ben att stå på. Corline värderas till ca 90 MSEK idag, men jag...
Första behandling genomförts och uppvärderingen tar snart rejäl fart. Sommarens aktie!
Idag kom Saniona med ett PM att ett av deras projekt som inte är helt inräknat i alla värderingsmodeller. Kliver rätt in i en finansierad FAS II studie. Det fina är att Saniona innehar alla kommersiel...
utbildande video
Förhandlingar mellan Interfox och flera ”asiatiska aktörer” har pågått sedan några månader och är i slutskedet. Och det är inte svårt att sälja, fyra spekulanter står på kö, frågan är vem som är den b...
A1M har den senast tiden kommit med ett par intressant vetenskapliga nyheter. Först och främst förstärker de deras mål att ta fram en behandling av havandeskapsförgiftning genom att presentera en ”pro...
Jag vill passa på att länka till en bild från den pågående FEW15 konferensen i USA (rankad som en av de största konferenserna i branschen) som nu pågår i Minneapolis, USA. https://twitter.com/taurus....
Phase Holographic har slutit ett samarbetet med ett av Europas största cancer institut om inte det största.
En tenbagger är en aktie som stiger tio gånger pengarna. Uttrycket skapades av Peter Lynch. Välkänd investerarprofil i USA. Han blev rik eftersom han satsade stort i några få aktier som steg enormt. D...
Bör aktieinvesterare bedöma om börsbolag agerar etiskt? Tex hur pass goda skattebetalare börsbolagen är?