Özer; rekommenderar köp av CAD
Att rekommendera en valuta är aldrig lätt, men här ser jag en fantastisk potential i den kanadensiska dollarn. Som jag nedan beskriver min syn på valutan och det möjliga scenariot inom snar framtid vi...
Att rekommendera en valuta är aldrig lätt, men här ser jag en fantastisk potential i den kanadensiska dollarn. Som jag nedan beskriver min syn på valutan och det möjliga scenariot inom snar framtid vi...
Idag ramlade Uniflex in med sin rapport. Omättningen (Q3 vs Q3) steg med 50% till 217,3 Mkr och vinsten med 19% till 3,33 kr/aktie. Omsättningen låg i mitt intervall mellan 210-220 Mkr och vinsten obe...
Det blev en som väntad tuff dag. Men ännu är mars- och augustilägsta (1119 respektive 1127) intakta. Frågan är kanske hur länge? Nåja den dagen den sorgen. En av dagens absoluta förlorare var konsult...
Inte så märkligt det som händer idag. Börsen dippar och drar med sig "alla" urskiljningslöst. Alla "weak hands" säljer Björn Borg idag så långt ner som till 125kr! TYVÄRR satt jag inte vid datorn när...
Jag har redan tidigare i bloggen gjort en jämförelse mellan de två e-handelsbolagen DIBS och Paynova. Här kommer nästa där jag jämför mitt huvudinnehav DIBS med det tyska bolaget Wirecard. Det första...
I min analys av NSP så skriver jag att det institutionella ägandet i bolaget idag lyser med sin frånvaro. Jag nämner även att jag hopaps på att bytet till stockholmsbörsen kommer att bidra till att de...
Läste en intressant artikel om Vd:n Pontus Lindwall för Betsson i affärsvärlden i morse. Jag rekomenderar er starkt att ta nytta av den och med glädje länkar jag den vidare till er på börsfältet. Var...
På tisdag ska kung Borg var gäst hos K-G Bergström en högtidsstund förstås. Björn är numera mycket i rampljuset och verkar trivas med det. Han är med och gör fin reklam för varumärket bla nyligen med...
Designerna på Björn Borg har två reaktioner att välja på, antingen kan de känna sig riktigt smickrade för sin talang och idéer, alternativt rejält plagierade, om de nu inte har bytt firma och tagit me...
Är väl risken att det blir imorgon vid 09-tiden. Dom allra flesta väntar sig en större kraftig sättning i kölvattnet av vad som hände i USA i fredags. Skulle tro att köplägen kommer uppstå relativt s...