PVE analys från 28 september
Om vi antar att tillväxten ökar med 25% om året jämfört vad många andra bedömare anser,en tillväxt på 40% om året så ser det ut såhär: år omsättning vinst(9%) 2007 1 miljarder 90 milj. 2008 1,25 milj...
Om vi antar att tillväxten ökar med 25% om året jämfört vad många andra bedömare anser,en tillväxt på 40% om året så ser det ut såhär: år omsättning vinst(9%) 2007 1 miljarder 90 milj. 2008 1,25 milj...
VBG Group är ett något udda bolag som sällan drar till sig rubriker. Ser man till vad ledningen har uträttat de fem senaste åren borde man snarare varit stekheta.
Först och främst, Tack Redeye till en intressant intervju med T. Bolmgren. Det var faktiskt uppfriskande efter en rapport som inte var så där superbra som alla här vill ge sken av (jag antar att mång...
ACAP kom in med sin Q3 rapport i stort sett som väntat. Caset är intakt och jag ser minst en dubblingspotential på 24-30 månader.
Har just kommit hem från Chicago. Det är en fantastisk stad med många spännande karaktär. Michigan Avenue är lika fascinerande som Fifth Avenue i NY fast mycket lugn. Michigansjön är ren kristallklart...
Efter ett chockartat Q2 tar MSAB revansch. God vinst, högre vinster väntas framöver, samt så är nya produkter på gång.
Såhär på kvällkvisten kommer en nyhet från NG News. Där jag ser i ett pressmeddelande att PV Enterprise har genomfört en NE som tillför bolaget 50 Mkr. Först kanske jag ska säga att jag själv ökat i...
Mitt näst största innehav i portföljen är Acap Invest. Företaget har en mycket spännande framtid med många kommande triggers. Nya uppköpsobjekt samt stor organisk tillväxtpotential på redan befintliga...
..till ett spikat domstolsbeslut av EU där spelmonopolet faller som en 500-årig fura i backen med buller och brak. Veckan därpå går Betsson ut med ett pressmeddelande: Betsson öppnar sina första spel...
Dagens rapport var ingen rolig läsning. Men att ledningen nu tröttnat på harvande aktiekurs öppnar för en strukturaffär. Med de starka kassaflödena från verksamheten är bolaget ett perfekt mål för pri...