Aj, aj nu svider det
Det var oroligt i New York ikväll trots två snabba räntesänkningar från Fed. Tre fjärdedelar av en procentenhet på relativt kort tid är mycket. Ändå faller börsen i NY. Säljarna oroas över att det nu...
Det var oroligt i New York ikväll trots två snabba räntesänkningar från Fed. Tre fjärdedelar av en procentenhet på relativt kort tid är mycket. Ändå faller börsen i NY. Säljarna oroas över att det nu...
Tidigare har jag skrivit på börsforumet "Börssnack" på di.se under alias BalkanBengt. Under tiden jag har varit medlem där har nivån på inlägg blivit allt sämre och sämre. Många är det som skriker ut...
När alla som intresserad följer Guideline sitter och inväntar ett nytt samarbetsavtal eller till och med rent av ett uppköp av hela bolaget chockar företaget hela marknaden med att köpa in ett bolag i...
Trede kvartalet visade överraskande stor tillväxt. Kanske är detta inledningen på en ny stark tillväxtperiod för Fenix outdoor.
I ena ringhörnan har vi Swedebank, ABG, och Redeye.. I den andra har vi Veckans affärer som sågar Morphic jäms fotknölarna idag. Den ena åsnan, mellan kombatanterna, är jag själv, som blev lite förbry...
Igår var det upp med 25-30%. Idag är det ner med 15% i SIR. Det svänger kan man säga. Prognosen sänks rejält och andra halvåret ser ut att bli svagt. Dessutom finns det väl uppenbar risk att utfallet...
Industrigruppen Duroc presenterade idag en rapport som knappast på kort sikt blir någon propplösare för aktiekursen. Lönsamhetsproblem och integrationskostnader pressar men värderingen är dock låg vil...
Empire har visat upp en imponerande tillväxt under några år och har idag en tillväxt takt som innebär nära nog en årlig fördubbling av omsättningen med stigande marginaler. Men en stor del av omsättni...
Ny månad och fortsatt höstmörker på börsen eller väntar en vändning uppåt snart. FED sänker räntan och Riksbanken höjer. FED flaggar för fler sänkningar och Riksbanken flaggar för fler höjningar. Undr...
God morgon, För ca fyra år sedan läste jag för första gången boken “One up on Wall Street”, skriven av stjärnförvaltaren Peter Lynch. I boken som beskriver hur man med relativt enkla medel kan hitta...