Community posts

Aj, aj nu svider det

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Det var oroligt i New York ikväll trots två snabba räntesänkningar från Fed. Tre fjärdedelar av en procentenhet på relativt kort tid är mycket. Ändå faller börsen i NY. Säljarna oroas över att det nu...

En bra tillvaro på Redeye!

JA
jara

0 comments

Tidigare har jag skrivit på börsforumet "Börssnack" på di.se under alias BalkanBengt. Under tiden jag har varit medlem där har nivån på inlägg blivit allt sämre och sämre. Många är det som skriker ut...

Guideline förvärv

FR
frefec

0 comments

När alla som intresserad följer Guideline sitter och inväntar ett nytt samarbetsavtal eller till och med rent av ett uppköp av hela bolaget chockar företaget hela marknaden med att köpa in ett bolag i...

Två åsnor

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

I ena ringhörnan har vi Swedebank, ABG, och Redeye.. I den andra har vi Veckans affärer som sågar Morphic jäms fotknölarna idag. Den ena åsnan, mellan kombatanterna, är jag själv, som blev lite förbry...

Ett litet vad

NE
nejab

0 comments

Igår var det upp med 25-30%. Idag är det ner med 15% i SIR. Det svänger kan man säga. Prognosen sänks rejält och andra halvåret ser ut att bli svagt. Dessutom finns det väl uppenbar risk att utfallet...

November och vad händer nu.

FR
frefec

0 comments

Ny månad och fortsatt höstmörker på börsen eller väntar en vändning uppåt snart. FED sänker räntan och Riksbanken höjer. FED flaggar för fler sänkningar och Riksbanken flaggar för fler höjningar. Undr...

En liten anekdot

FA
fa708529f422

0 comments

God morgon, För ca fyra år sedan läste jag för första gången boken “One up on Wall Street”, skriven av stjärnförvaltaren Peter Lynch. I boken som beskriver hur man med relativt enkla medel kan hitta...