Community posts

AstraZeneca övertygar

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Efter ha läst Stefan Wikholms krönika om AstraZeneca. Begrundade hans kommentater om läkemedelsjätten AstraZenecas framtid med nya läkemedel och förvärvet MedImmune. Instämmer med Wikholms syn på Ast...

V45

FR
frefec

0 comments

Vi står inför V45 och en vecka med många intressanta rapporter både vad gäller i stort med storbolag som ASSA, Ratos, Securitas, Vestas och Aker, men även några mindre favoritbolag bland alla mindre s...

Alla helgons helg är till ända

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Tända ljus och tid för eftertanke så ska väl alla helgons helg vara. För min egen del har det varit en del av dessa ting, men även en del besök på Stockholms gallerier. Försenade krafttag i trädgården...

Before the dawn, I hear you whisper

FA
fa708529f422

0 comments

Dagens rubrik är hämtad från en mycket bra ballad skriven av de läderklädda hårdrockarna Judas Priest. Tycker att Redeyes initiativ med VD-intervjuer är alldeles lysande. Lyssnade häromdagen på inter...

15/11-Tre innebörder...

XA
xavi

0 comments

Nu är söndagsmiddagen över och familjen har gått hem. Frugan har gått ut och gått och jag satt mig framför datorn. Söndagssteken sitter aldrig fel. Behöver jag säga att jag längtar till ovan nämnda d...

Peak Oil ->snart ingen myt?

NE
nejab

0 comments

Det finns ett talesätt som säger att för att bli framgångsrik bör man leta efter det som ratas på börsen men där framtidsförutsättningarna ändå ses som goda. Detta är mycket enkelt och förståeligt. Sv...