15/11-Tre innebörder...
2007-11-04 17:02, Edited at: 2010-06-11 10:48Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Nu är söndagsmiddagen över och familjen har gått hem. Frugan har gått ut och gått och jag satt mig framför datorn. Söndagssteken sitter aldrig fel.
Behöver jag säga att jag längtar till ovan nämnda datum?? Troligen inte. Björn Borg-rapport som inte behöver ältas mer men det finns en ytterligare rapport då i ett av mina innehav. En av de starka kryddorna i min portfölj: Heart of Brands (HOB). Av den sistnämnda rapporten väntar jag mig egentligen, realistiskt, inte jättemycket. Jag vill ha lite info om hur försäljningen gått i butiken i Sturegallerian samt hur märkena PINKO samt Stylesnobb kan bidraga till den framtida lönsamheten. I min imaginära värld vill jag också i rapporten få bekräftat ett samarbetsavtal för pret á porter med någon STOR fristående återförsäljare. Jag vill då att återförsäljaren ska heta MQ.
Aktien gick jag in i mestadels på 3,25 när någon från Handelsbanken bara öste ut aktier. Därefter gick den inom kort upp till 12,9kr och jag sålde av en del på mellan 10-11kr. Har kvar en del fortfarande dock och aktien, som är illikvid, har i avsaknad av nyheter dippat på sistone och befinner sig numera på 5,6kr. Finns stor potential i bolaget med också väldigt stor risk. Den riskvillige köper några poster nu innan rapport och den mer moderata placeraren köper först efter rapport(förutsatt att det fortsatt andas optimism).
Min broder,som bor i huvudstaden,ringde mig i fredags då han var i butiken i Sturegallerian. Han sa att hans flickvän tyckte att kläderna var riktigt nice. Det var en hel del folk i butiken. Butiken är dock liten men expediten vittnade om att det gick bra(i och för sig vad ska hon säga?). Kunderna i butiken var ca 40år i genomsnitt. Butiken lär dock inte generera så stora siffror utan de två nyss nämnda märkena tillsammans med avtal med fristående återförsäljare för försäljning av pret-á-porter lär göra den stora skillnaden. Det kan dock ligga långt fram i framtiden.
Den tredje saken som sker 15/11 och den absolut mest prekära är att jag ska på tjänsteresa då till Köpenhamn. Jag kan således ej följa rapporterna vilket känns mycket ledsamt. Jag ska dock chansa på att ta med mig datorn till hotellet i hopp om att kunna koppla upp mig. Annars får jag hålla mig uppdaterad av en kompis som också är ett sant BB-fan.
Champagnen ligger på kylning och kommer nedpackas till tjänseresan:=)
Mvh Xavi