Tobin - sannolikt börsens billigaste bolag?
I slutet av december skrev jag om mina estimat för Tobin, ett fastighetsutvecklingsbolag med inriktning på bostäder i Stockholmsregionen som jag såg en attraktiv värdering i. Sedan inlägget publicerad...
I slutet av december skrev jag om mina estimat för Tobin, ett fastighetsutvecklingsbolag med inriktning på bostäder i Stockholmsregionen som jag såg en attraktiv värdering i. Sedan inlägget publicerad...
Bolaget är intressant och jag följt deras väg sedan en annan duktig skribent(tkungen) hade snokat fram en hel del för ungefär ett år sedan. Jag tror vi kan tänka oss vart företaget kan hamna på lång s...
Detta är en längre blogg i samma spår jag skrev tidigare. Imint har ett licensavtal med Huawei och ett utvecklingsavtal med Samsung som inte gäller smartphone. När man läser på och ser på historiken s...
Photocat tillverkar en efterfrågad produkt som hjälper till att lösa ett stort miljöproblem. Bolaget tecknar avtal på löpande band och omsättningen ser ut att växa med ca 250% i år till ca 28 mkr, tr...
Under två års tid har jag följt företaget som varit ett av de mest omtalade bolagen på Aktietorget under samma period. Samtidigt som intresset är stort är okunskapen om möjligt större och felaktiga an...
Hittade Cleantech i fredags och har inte kunnat sova på hela helgen. Jag blir helt besatt när jag hittar något riktigt jävla bra och det här caset får mig att gå fullständigt bananas. Detta kommer att...
Mitt första blogginlägg om ett spännande företag jag hittat. Kontigo Cares revolutionerande teknologi för alkoholläsning kommer förändra hälsan i samhället. I företaget finns ett spännande guldägg som...
Ett oupptäckt bolag som är förbi startgroparna. Vi fick även möjlighet att intervjua företagets VD Karl-Erik Carlström.
En analys av företaget Nexstim, ett medicintekniskt företag som fokuserar på att förbättra rehabiliteringen för strokepatienter med hjälp av "non-invasive" hjärnstimulering
Malmfyndigheter för miljarder ligger och väntar på att exploateras, mängder av jobbtillfällen i glesbygden och enorma skatteintäkter till staten i många år framöver. Ja en gruva i Kallak kommer det me...