Community posts

I trygghetsnarkomanernas land

SU
sunbii

0 comments

I dagen DI uttalar sig 5 s.k. experter om vilka fonder man rekommenderar. Räntefonder dominerar trots att en av expertyerna så riktigt kommenterar räntefondsvalet på följande sätt "avkastningen blir n...

Rädda inte Volvo - rädda Sverige

2B
2bb086e9ba14

0 comments

Rädda inte Volvo - rädda Sverige! Den 4 januari 2008 publicerades artikeln ”Låt bli att rädda Volvo och Saab” i Dagens Nyheter. Författarna är Henrik Jordahl och Martin Ådahl. Redan när man läser DN....

Teknisk analys av index 9/1-2009

NA
nasdack

0 comments

Det ser inte alls ljust ut för de amerikanska indexen för tillfället och det kan vara läge att ta det extra försiktigt just för tillfället. Rapportperioden startar nästa vecka så det kan bli extra vo...

Malka oils vision

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

harre 34 har med kritiska ögon granskat Malka oils vision om 30.000 fat olja/dag runt 2012. Bra jobbat.... Jag ska bara komplettera det hela med att först säga att visionen om 30.000 fat/dag är en vis...

Malka oil 30000 fat 2012?

HA
harre34

0 comments

Har försökt göra en prognos hur produktionen kommer att stiga till 30000 fat dag 2012. Tyvärr har jag kommit fram till att det behövs fler borriggar. Jag tror dom har en nu? Någon som vet? Vet att det...

En om dagen - dag 11

FR
frefec

0 comments

Startade dagen med 3 500 Karo Bio. Karo startade även dagen bra och steg i den inledadanden handeln till 9,15. Det verkade vara svårt att komma över 9,15 och sedan fallt aktien ned till 9,0 igen. Jag...

Gissningar om 2009 (del 2)

FL
flute

0 comments

Idag kommer jag med fler gissningar om 2009. I del 1 tog jag upp volatilitet, deflation, oljepriset, näranollränta, kollapsande valutor, kollapsande ekonomier, rysk gas, USAs kris samt industriprodukt...