Alphahelix, en potentiell skrällare ?
Jag skrev lite kring detta bolag innan jul och tycker att det förtjänas att uppmärksammas åter. Omsättningen i aktien är mkt skral och trots att handeln styrs upp till viss del av likviditetsgaranten...
Jag skrev lite kring detta bolag innan jul och tycker att det förtjänas att uppmärksammas åter. Omsättningen i aktien är mkt skral och trots att handeln styrs upp till viss del av likviditetsgaranten...
Dagens industri skriver med stor text att " Riksbanken sänker med en procent i februari". En procent ( 1%) är väl i det närmaste en pink i havet för alla låntagare. Det skulle ju innebära att ett milj...
Bespoke är alltid intressant. De tar fram statistik utanför de traditionella ramarna och har ofta ett lite annat perspektiv på nyhetsflödet. Igår presenterade de statistik på början på året. Om 2008 v...
Transatlantics offshoreverksamhet guppade över årsskiftet i ganska maklig takt då spotpriserna på Nordsjön sjönk ner mot mer traditionella nivåer kring 30 000 - 40 000 GBP per dag. Blickar vi tillbaka...
Motorstopp för regeringen i USA-racet I min blogg här på Redeye under rubriken ”Tre gånger Kina - en Volvo” konstaterade jag :”Det är ägaren Ford som är avtalspart och som förhandlar fram köpeskillin...
Biogaia förefaller nu ha lämnat de röda siffrorna bakom sig för gott och etablerat sig som ett stabilt vinst genererande tillväxtbolag. 2007 blev vinsten knappt 11 milj och estimatet för 2008 ligger p...
Jag har ju tidigare skrivit en hel del om bostadspriser. Då har jag använt Statistiska centralbyråns fastighetsprisindex för småhus för mina grafer, eftersom jag anser den vara den mest pålitliga siff...
Entraction har mellan Q3 och Q4 ökat rejält. Räkna med en Q4 vinst mellan 16 och 22 miljoner. Bonus till de anställda kommer kosta uppskattningsvis 2 miljoner vilket jag ej dragit av från vinsten. Red...
Morphic, fågel eller fisk ? Vart e Morphic på väg ? Ner i källaren eller upp i skyn ? Idag så presenterar Morphic ännu ett avtal med en störra industripartner, nämligen Saab om industriell samverkan...
Häromdagen kom senaste siffrorna på USAs handelsunderskott. På ytan (och i rubriken) ser det ju bra ut att underskottet minskade från 56,7 miljarder dollar i oktober till 40,4 miljarder dollar i novem...