Community posts

Bokförlagen drar ner

FL
flute

0 comments

I en artikel i pappersupplagan av DN igår fick man reda på att flera bokförlag drar ner på utgivningen för att möta lågkonjunkturen. Tidigare har bokbranschen varit motståndskraftig mot lågkonjunkture...

Pensionerna tar fler steg mot skandalen

FL
flute

0 comments

En av dagens huvudnyheter inom ekonomiområdet var att "AMF kan tvingas sänka pensioner". Vadå kan tvingas? Det ska till ett under om de inte ska behöva sänka pensionerna genom att ta tillbaka återbäri...

Det går bra nu!

TO
Tomas Otterbeck

0 comments

Under snart två år har privatpersoner kunnat skriva egna aktieanalyser på Redeyes webb. Idag har 900 personer lagt upp en profil på webben samtidigt som 450 analyser har skrivits. Det senaste året när...

Biogaia - analyskommentar

SU
sunbii

0 comments

I dagens "Dagens Industri" återfinns en analys av Biogaia. Analysen tecknar en bild av företaget som istort överensstämmer med den analys jag publiserade på Redeye i fredags. En vesentlig skillnad fin...

Bioteknikaktiers värdering

SU
sunbii

0 comments

Bioteknikaktierna på OMX är i en internationell jämförelse lågt värderad påstår jag, trots att jag inte brytt mig om att plocka fram siffror som styrker påståendet. Men tro mig så är det! Frågan är va...

Den kommande rapportperioden

PE
pechan

0 comments

Nu är det snart dags för rapportperioden att dra igång. Vissa förväntar sig att marknaden har diskonterat för stora tillväxttapp och lönsamhetsminskningar, andra menar på att det är få som har insett...

Ack dessa banker

IT
itrader

0 comments

Citigroup och Bank of America rapporterade ifredags. Förlusterna är så stora att de är svåra att greppa, bara kreditförlusterna är enorma. Bank of America hade 8,5 miljarder och Citigroup 6,1 miljarde...

Oljans jätte-contango

FL
flute

0 comments

Underliga saker fortsätter att hända på oljemarknaderna. I förra veckan var oljelagren i Cushing, Oklahoma (leveranspunkten för NYMEX crude oil futures) de högsta sedan april 2004. De låg på 33 miljon...