Bokförlagen drar ner
I en artikel i pappersupplagan av DN igår fick man reda på att flera bokförlag drar ner på utgivningen för att möta lågkonjunkturen. Tidigare har bokbranschen varit motståndskraftig mot lågkonjunkture...
I en artikel i pappersupplagan av DN igår fick man reda på att flera bokförlag drar ner på utgivningen för att möta lågkonjunkturen. Tidigare har bokbranschen varit motståndskraftig mot lågkonjunkture...
En av dagens huvudnyheter inom ekonomiområdet var att "AMF kan tvingas sänka pensioner". Vadå kan tvingas? Det ska till ett under om de inte ska behöva sänka pensionerna genom att ta tillbaka återbäri...
Jag skrev en possitiv analys av Tricorona före jul. Nu har priserna på CER gått ner från 15 till 10€ och jag tycker risken är för stor och gått ur min investering. Jag skrev: Tricorona har avtal om...
Under snart två år har privatpersoner kunnat skriva egna aktieanalyser på Redeyes webb. Idag har 900 personer lagt upp en profil på webben samtidigt som 450 analyser har skrivits. Det senaste året när...
I dagens "Dagens Industri" återfinns en analys av Biogaia. Analysen tecknar en bild av företaget som istort överensstämmer med den analys jag publiserade på Redeye i fredags. En vesentlig skillnad fin...
Bioteknikaktierna på OMX är i en internationell jämförelse lågt värderad påstår jag, trots att jag inte brytt mig om att plocka fram siffror som styrker påståendet. Men tro mig så är det! Frågan är va...
Sometimes newspapers present you some intriguing results. The other day you could find articles in several major business papers on a ?scientific? study finding that the length of your fingers is st...
Nu är det snart dags för rapportperioden att dra igång. Vissa förväntar sig att marknaden har diskonterat för stora tillväxttapp och lönsamhetsminskningar, andra menar på att det är få som har insett...
Citigroup och Bank of America rapporterade ifredags. Förlusterna är så stora att de är svåra att greppa, bara kreditförlusterna är enorma. Bank of America hade 8,5 miljarder och Citigroup 6,1 miljarde...
Underliga saker fortsätter att hända på oljemarknaderna. I förra veckan var oljelagren i Cushing, Oklahoma (leveranspunkten för NYMEX crude oil futures) de högsta sedan april 2004. De låg på 33 miljon...